خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

40 اثر تاریخی در اردبیل مرمت می شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۲۴

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مرمت 40 اثر تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور عالیقدری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین این پروژه ها مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است.

وی افزود: متناسب با اعتبار تخصیص یافته مرمت و احیای این اثر ثبت جهانی انجام می شود و به غیر از آن مرمت بقعه شیخ حیدر مشکین شهر، بقعه شیخ جبرئیل کلخوران، بازار تاریخی اردبیل و جمعه مسجد اردبیل در دست اقدام است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به مرمت پل های تاریخی از جمله پل سامیان، پل یعقوبیه، پل ابراهیم آباد، پل آغلاغان نیر و پل پردلیث اشاره کرد.

عالیقدری متذکر شد: همچنین مرمت خانه‌های تاریخی از اقدامات مستمر معاونت میراث فرهنگی است و در وضعیت فعلی عملیات مرمت در خانه های چنذاب، حسینیه مجتهد، خانه شریعت و خانه وهابزاده در دست اجرا است.

وی به مرمت اضطراری حمام‌های اوچ دکان، حمام شیخ و حمام آقانقی اشاره و تاکید کرد: همچنین مرمت حمام های تاریخی پیرزرگر و یعقوبیه در دست اقدام است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  اضافه کرد: مرمت مسجد میرزا علی اکبر و مصلی اردبیل، کاروانسرای قانلی بولاغ و مرمت و ساماندهی محوطه های تاریخی نیز از اقدامات اداره کل است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز