خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

استفاده از فناوری ارتباطات در حوزه سلامت هزینه ها را کاهش می دهد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۲۵

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده از فناوری ارتباطات در حوزه سلامت هزینه ها را کنترل و کاهش می دهد.

به گزارش ایلنا از ساری،نصرالله جهانگرد امروز در همایش نشست کشوری دبیران کلان مناطق آمایش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ساری به اهمیت" آی سی تی" در بخش های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری جدیدی را در بخش فناوری شاهد هستیم، ضمن اینکه باید روندهای فناوری در حوزه «آی.سی.تی» موردتوجه قرار گیرد.

وی فناوری آی تی را در اداره و توسعه کشور لازم دانست و با تاکید بر امنیت دیتا در شبکه اطلاعات، افزود: تراکنش پولی، احراز هویت و اطلاعات مکانی مواردی است که باید از امنیت بالایی برخوردار باشند.

معاون وزیر فناوری و ارتباطات با بیان اینکه همه دستگاه ها معتقدند که بدون ICT بسیاری از فعالیت های جاری انجام پذیر نخواهد بود ،گفت: در حال حاضر بکارگیری آی سی تی منجر به تغییرات لگوریتمی شده است.

وی به استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: فناوری اطلاعات در آینده نزدیک کارامدی حوزه سلامت را تحت تاثیر قرار می دهد که برگشت ناپذیر می شود.

جهانگرد با بیان اینکه در قانون برنامه توسعه فناوری و ارتباطات به حوزه سلامت، نظام مالیات ونظام تدارکات توجه خوبی شده است،ادامه داد: این موضوع در اولویت های حوزه فناوری اطلاعات قرار گرفت و توجه به این سه بخش بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی با اعلام اینکه بیش از 6 درصد از بودجه کشور در حوزه سلامت هزینه می شود، گفت: در حال حاضر بیش از یکصد هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت هزینه می شودکه با استفاده از فناوری اطلاعات هزینه ها کاهش و کارامدی دستگاه ها افزایش پیدا می کند.

جهانگرد با تاکید بر اینکه مدیریت هزینه و درآمد حوزه بهداشت و درمان در ارتقای سلامت جامعه برای دولت مهم و حائز اهمیت است ،افزود: تجهیز حوزه سلامت به پرونده الکترونیک سلامت می تواند، بستر مناسبی برای ارتقای سیستم سلامت باشد و هزینه ها را کنترل و کاهش دهد.

با بیان اینکه ساختار، فرآیندها و نیروی انسانی در بکارگیری و توسعه " آی سی تی"  موثر است ،گفت: بدون در نظر گرفتن موارد مطروحه اجرای عملیات فناوری امکان پذیر نخواهد بود.

معاون وزیر فناوری ارتباطات و اطلاعات از تجهیز استان ها به بالن بومی برای برقراری ارتباطات در نقاط کور خبر داد و گفت:در این طرح برای مواقع اضطراری ارتباطات مورد نیاز را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برقرار می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز