خبرگزاری کار ایران

آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۰۳

حادثه آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی آبادان به طور کامل مهار و ایمن‌سازی‌های لازم انجام شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علیرضا نریمان‌نژاد، رئیس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: انفجار و آتش‌سوزی در واحد ۶۰۰ VCM پتروشیمی آبادان در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه دیشب (چهارشنبه، ششم تیرماه) رخ داد که در اثر این حادثه متاسفانه یکی از همکاران واحد بهره‌برداری این مجتمع پتروشیمی به دلیل شدت جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد و دو نفر نیز برای تکمیل اقدام‌های درمانی به اهواز اعزام شدند.

وی افزود: چهار نفر دیگر از همکاران نیز به طور سرپایی مداوا و اقدام‌های درمانی برای آنان انجام شده و ترخیص شدند.

نریمان‌نژاد با بیان این که آتش‌سوزی در ساعت چهار و ۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه مهار شد، گفت: فعالیت‌های ایمنی تیم‌های عملیاتی تا ساعت ۶ صبح برای پایین آوردن دما و نیز خنک‌سازی محل ادامه داشت و اکنون وضع در محل حادثه به‌طور کامل تحت کنترل است.

وی ادامه داد: گزارش تکمیلی این حادثه با تشکیل کمیته‌ای به‌زودی و در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

رئیس  ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به حضور  تیم‌های عملیاتی مختلف برای مهار این حادثه اشاره کرد و گفت: نیروهای آتش‌نشانی از نقاط مختلف از جمله منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بلافاصله پس از اعلام تش سوزی به آبادان اعزام شدند و در مجموع ۸ تیم  از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در این عملیات مشارکت داشتند.

مجتمع پتروشیمی آبادان سالانه حدود ۶۰ هزار تن محصول پی وی سی تولید می‌کند که بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود. سهامداران عمده پتروشیمی آبادان، سرمایه‌گذاری نفت‌وگاز و پتروشیمی تامین ۵۶.۶ درصد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری ۱۲.۸ درصد، سایر سهامداران ۳۰.۶ درصد هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز