خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کُردستان/"کامیاران" پیشتاز برداشت گندم

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۴۶۰

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کُردستان، گفت: ۸۲ هزار کشاورز، کار برداشت محصول گندم از ۵۵۸ هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول را در کُردستان آغاز کردند.

محمّدصالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه کامیاران پیشتاز برداشت محصول گندم در استان است، افزود: در دیگر شهرستان‌های استان هم کار برداشت از ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.

به گفته وی امسال ۵۵۸ هزار هکتار از اراضی استان شامل ۲۲۵ هزار هکتار دیم و ۳۳ هزار هکتار اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته و پیش‌بینی‌ها حاکی از تولید حدود ۹۴۰ هزار تُنی این محصول است.

وی اظهار داشت: بارش‌های مناسب بهاره باعث رشد مناسب محصولات زراعی و افزایش ۲۵ درصد عملکرد شده است.

احمدی یادآور شد: عملکرد برداشت گندم به صورت متوسط در هر هکتار شامل یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در مزارع دیم و ۵ هزار کیلوگرم در مزارع آبی است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کُردستان، گفت: خرید تضمینی این محصول از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی است که پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۸۲۰ هزار تُن خریداری شود.

احمدی قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۳ هزار ریال در ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در سال جاری، وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان و تحقق حقوق بهره برداران، ۵۰ درصد بهای گندم خریداری شده را در هفته اوّل به حساب آنان واریز کند.

وی تأکید کرد: ۹۸ درصد محصول گندم استان با استفاده از یک هزار و ۵۵۰ دستگاه کمباین به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کُردستان اظهار داشت: گروه‌های نظارت بر روند برداشت، شامل ۱۵ اکیپ بخش خصوصی و ۱۲ اکیپ بخش دولتی است و به صورت دوره‌ای به تمام شهرستان‌ها سرکشی می‌کنند.

احمدی همچنین از تأمین سوخت مورد نیاز کمباین‌ها هنگام فصل برداشت خبر داد و افزود: در هر ماه، سه هزار لیتر سوخت مورد نیاز آن‌ها تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز