خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۲۳ هزار کلاس درس تخریبی در تهران داریم/ تاثیرگذاری شرایط اقتصادی بر روند نوسازی مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۸۸۶

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از وجود ۲۳ هزار کلاس درس تخریبی در مدارس خبر داد.

علی شهری (مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عمده‌ترین مشکلاتی که پیش روی اقدامات نوسازی مدارس وجود دارد، گفت: یک مجموعه توانمند هستیم و چندان مشکلی نداریم، اما با این وجود برخی مشکلاتمان شامل ساماندهی و جابه‌جایی است، یعنی زمانی که قرار است یک مدرسه برای نوسازی و مقاوم سازی آماده شود، نیاز است که تخلیه شود، گاه برای این جا به جایی به مشکل برمی‌خوریم.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ادامه داد: خوشبختانه ما تعاملات خوبی با دستگاه‌ها داریم، البته مشکلات خیلی جزیی مثل جواز و انشعابات آب و برق هم مطرح است که باز هم با تعاملاتی که با دستگاه‌ها داریم، کم و بیش حل می‎شود.

شهری در پاسخ به این سوال که آیا شرایط اقتصادی روز جامعه در روند کارتان تاثیر داشته است؟ گفت: با توجه به تجربیات در مقاطع اینچنینی باید بگویم شرایط اقتصادی روی کار ما و قیمت‌های پیشنهادی که  مطرح می‌شود، اثرگذار است، حتی پیمانکاران با یک مقدار احتیاط در این باره برخورد می‎کنند، اما این‌ها مقطعی است و ما با بسیاری از این مسائل مواجه شده‌ایم و بعداز آن عبور کرده‌ایم.

وی در خصوص افزایش تعداد خیرین مدرسه‌ساز گفت: معمولا هر سال خیرین قدیمی به ما خیرین جدید را معرفی می‌کنند. در واقع خیلی از خیرین، خیرساز هستند و از میان دوستان و آشنایانشان خیرین را وارد این فرآیند می‌کنند. حتی در جشنواره‌ها، رسانه‌ها، صدا و سیما و فعالایت‌های این چنینی خیرین جدید به ما می‌پیوندند و سال به سال در این زمینه رشد داشته‌ایم و اگر درصدی بخواهم بگویم، ۵ تا ۱۰ درصد به خیرین ما اضافه می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پایان اظهار داشت: حدود ۲۳ هزار کلاس درس تخریبی در مدارس داریم که نیازمند نوسازی هستند. اقدامات ضرب العجلی ما برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای استفاده از اعتبارات ردیف طرح تخریب و کمک خیرین است. ردیف طرح تخریب یک ردیف اعتباری ملی است که سالیانه اعتبارش در قانون بودجه سالیانه لحاظ می‎شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز