خبرگزاری کار ایران

علوی خبر داد:

کاروانسراها تا پل طبیعت در مسیر بازآفرینی شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۶۶۲

رئیس شورای شهر رشت از صدور مجوز برای مرمت ساختمان تاریخی بلدیه رشت از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: به زودی پروژه مرمت و احیای عمارت بلدیه از ردیف بودجه شهرداری آغاز می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی بیان کرد: شهرداری رشت طرح مرمت و احیای ساختمان بلدیه را در قالب پروژه های بازآفرینی مطالعه کرده و پیمانکار اجرای آن نیز از سوی سازمان عمران در دست اقدام است و با صدور مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و معرفی ناظر پروژه مورد تایید این اداره، به زودی مرمت بلدیه از سوی شهرداری آغاز می شود.

وی به هزینه های کلان برای پروژه‌های بازآفرینی اشاره و تاکید کرد: قطعا بودجه های شهرداری کفاف اجرای چنین پروژه های کلانی را نمی‌دهد و لازم است استاندار محترم نگاه ویژه ای به مرکز استان داشته و از اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی استفاده کند.
 
وی ساختمان های میراثی این شهر را هویت رشت توصیف کرد و افزود: طرح مطالعه مرمت و احیای ساختمان میرزا خلیل رفیع، مریض خانه بلدیه، کاروانسرای سعادت، کاروانسراهای ملک، طاقی کوچک و طاقی بزرگ نیز در قالب پروژه های بازآفرینی در دست اقدام است.
 
علوی خاطر نشان کرد: محوطه سازی و سنگ فرش محور پیرسرا نیز از دیگر پروژه های باز آفرینی است که از سال گذشته مطالعه آن از سوی شهرداری آغاز شده و با تامین اعتبار این پروژه، شهرداری تلاش دارد این محور را به عنوان محور صنایع دستی در حوزه گردشگری احیا نماید.
محوطه سازی و اجرای پروژه پل طبیعت، تملک چند باب مغازه در قیصریه آهنی برای احیای این سرا و تجهیز رصد خانه کوشیار گیلانی و احداث مدرسه تالابی در محدوده تالاب عینک، از دیگر پروژه های در حال مطالعه در قالب باز آفرینی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز