خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز:

نجات فضای سبز تبریز، در کنار ایجاد زیرساخت‌ها، به اجرای طرح جامع فضای سبز نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۱۷

زیرساختهای موجود در توسعه فضای سبز شهر تبریز را ناکافی است.

ایلنا: مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز گفت: برای نجات فضای سبز تبریز، در کنار ایجاد زیرساخت‌ها، طرح جامع فضای سبز لازم و ضروری است.
به گزارش ایلنا حسن‌زاده که در نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز سخن می‌گفت با اشاره به این مطلب که اهمیت فضای سبز نسبت به کارایی آن تعریف می‌شود، افزود: آمارهای ارائه شده از سرانه فضای سبز شهر تبریز از حیثاندازه گیری در سطح بالا‌تر از ۱۵ متر مربع اعلام شده است و این آمار بدون در نظر گرفتن پارامترهای دیگر درست محاسبه شده است اما با تفکیک فضای‌های موجود در داخل شهر و در محدوده خارجی‌تر همچون پارک ائل باغی، پارک کوهستان و جنگل کاری‌های عون بن علی سرانه فضای سبز داخل شهر تبریز کاهش چشمگیری خواهد داشت.
وی با اشاره به تعریف جدید از فضای سبز و جایگزینی محاسبه سه بعدی فضای سبز به جای محاسبه در سطح دوبعدی در معیارهای اندازه گیری سرانه آن افزود: درختان قطور نیم متری، تعداد برگ هر درخت و میزان تولید اکسیژن، تاج پوششی و سایه اندازی و فضای استاندارد از المان‌های روز محاسبه مقدار فضای سبز هستند که با در نظر گرفتن این موارد سرانه هر شهروند تبریز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.
وی زیرساختهای موجود در توسعه فضای سبز شهر تبریز را ناکافی دانست و افزود: هیچ درختی را نخواهیم کاشت مگر اینکه زیرساخت لازم آن از قبیل شبکه آبیاری، تامین شده و بدون زیرساخت‌ها و بودجه لازم نمی‌توان انتظار مطلوبی از توسعه فضای سبز داشت.
گفتنی است نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز شهر تبریز با مشارکت گروه جغرافیا و مدیریت برنامه ریزی شهری و شهرداری تبریز در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
در این همایش علمی که با حضور فعال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، سازمان توسعه عمران عون بن علی و پارک طبیعت و همچنین مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد، اساتید دانشگاه و اعضای شورای شهر و همچنین مدیران شهری در موضوع فضای سبز تبریز اقدام به تبادل نظر درباره فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز