خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت خبر داد:

دعوت از صاحبنظران برای ارائه دیدگاه‌های خود درباره بودجه عمرانی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۴۹۲

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت از فراخوان و دعوت از صاحب نظران و کارشناسان در حوزه عمران جهت ارائه طرح‌ها و نظرهای خود درباره بودجه عمرانی شهرداری تا ده روز آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، چهل و ششمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری در تالار این شورا با دستور  بررسی موضوع بخشودگی عوارض در ازای بهسازی نمای ساختمان، بررسی طرح بهسازی سیما و منظر کمیسیون عمران، بررسی موضوع بودجه سال ۹۷ سازمان عمران شهرداری رشت برگزار شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با بیان رویکرد مشاوره محور کمیسیون عمران با اشاره به لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ که از سوی شهرداری به شورا تقدیم شده است از همه کارشناسان و صاحبنظران در این حوزه جهت ارائه پیشنهادات و طرح های مورد نظر خود تا ده روز آینده دعوت به عمل آورد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به سیما و منظر شهر در حوزه عمرانی بهسازی نمای ساختمانها را اقدامی مؤثر در این راستا دانست و با ذکر این مورد که بهسازی باید منوط به یک طرح کارشناسی در ابعاد حقوقی،فنی و اجرایی باشد خواستار اتخاذ سیاستگذاری متمرکز در این باره از سوی سازمان منظر و فضای سبز شد و از تشکیل یک کارگروه تخصصی جهت بررسی این طرح متشکل از مدیران سازمان و کارشناسان نخبه رشته های درگیر در این حوزه خبر داد.

رییس کمیسیون عمران در ادامه با اشاره به بودجه سال آینده سازمان عمران با انتقاد از عملکرد شهرداری در مبحث آسفالت خیابانهای شهر در سالهای اخیر اقدامات غیرکارشناسی در این حوزه را که باعث تعدد تکرار اجرای آسفالت در خیابانها و عدم کیفیت آن شده است باعث نارضایتی و بی اعتمادی شهروندان به شهرداری در حوزه آسفالت دانست.

رسولی با بیان این مورد که تاکنون تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته لیکن به دلیل عدم وجود نگاه کارشناسی و نبود نظارت‌های لازم دستاورد قابل قبولی برای رضایت شهروندان موجود نیست انجام فرآیند آسفالت از تهیه تا اجرا را امری کارشناسی دانست که با توجه به بودجه در نظر گرفته شده و نیروی انسانی مجرب موجود در بدنه شهرداری با تدوین یک نقشه راه و برنامه‌ریزی صحیح به بهترین شکل قابل اجرا دانست.

در ادامه عاقل‌منش با ذکر این موضوع که در بحث فضای سبز شهری نیز همچون مبحث سیما و منظر نیازمند مشارکتهای مردمی با ارائه بسته های تشویقی هستیم با اشاره به سبقه و شهرت رشت به عنوان یک باغ شهر خواستار ترغیب ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی فعال در شهر به ایجاد فضای سبز در محیط پیرامونی حوزه فعالیتهایشان شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی خیابانهای فرعی که در بحث بهسازی سیمای آنها اقدامی نشده خواستار بازنگری سازمان منظر و فضای سبز در این مورد و در راستای ایجاد نشاط عمومی شهروندان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز