خبرگزاری کار ایران

فرهام زاهد خواستار شد:

شفافیت در حوزه درآمدهای شهرداری رشت و تعیین منابع پیش از شروع پروژه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۰۷۲

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت خواستار شفافیت در حوزه درآمدهای شهرداری و تعیین منابع پیش از شروع پروژه ها شد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، سی‌وچهارمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه در تالار این شورا با دستور بررسی کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۹۷ برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به اهمیت امور محوله به کمیسیون و تاثیرگذاری مستقیم آن بر عملکرد مجموعه شهرداری خواستار معرفی و دعوت کارشناسان خبره در حوزه برنامه ریزی و بودجه جهت حضور در کمیسیون به عنوان مشاور و بهره مندی از نظرات کارشناسی این افراد را داشت.

وی با اشاره به وظیفه بررسی و نظارت بر حوزه حقوقی شهرداری در کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی خواستار توجه ویژه به مسائل حقوقی در کمیسیون شد.

فرهام زاهد با بیان این موضوع که با بررسی های کارشناسی و دور از شتابزدگی باید در تصویب لایحه بودجه به شکلی عمل کرد که فاصله زیادی بین بودجه مصوب و بودجه محقق نباشد خواستار شفافیت در حوزه درآمدهای شهرداری و تعیین منابع پیش از شروع پروژه ها شد.

در ادامه رمضانپور با تقدیر از زحمات واحد برنامه و بودجه شهرداری جهت تنظیم و ارائه بودجه به شورای شهر، بودجه هر سازمان را به قلب تپنده و چرخ محرک آن مجموعه تشبیه کرد وهر گونه بی توجهی و سهل انگاری در این مورد را باعث ایجاد اختلال در عملکرد سازمان مربوطه دانست.وی با نقد از عملکرد ادوار گذشته شورا در تصویب بودجه لزوم توجه به منابع موجود و حقیقی را لازمه تصویب ردیف های بودجه دانست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با ذکر امیدواری از تصویب بودجه ای که باعث تامین نظر شهرداری و نمایندگان مردم در شورا باشد با اشاره به این موضوع که شهروندان دفاع از لایحه ای که درآمدهای محقق نمیشود را نمیپذیرند خواستار توجه بیشتر بر مباحثی همچون فروش املاک،سود سرمایه گذاری های شهرداری و منابع ایجاد شده از اخذ تسهیلات به عنوان اعتبارات مالی شهرداری شد.

در ادامه شیرزاد با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر با اشاره به بحث بودجه سال ۹۷ خواستار اولویت مسیر بودجه با اتمام پروژه های نیمه تمام سال گذشته و توجه بیشتر به شروع پروژه های کوتاه مدت و زود بازده شد.وی با بیان این موضوع که در بررسی ردیفهای بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شاهد دوری از اصراف گرایی هستیم به لزوم ایجاد منابع پایدار برای شهرداری تاکید کرد و با اشاره به پروژه پل طبیعت و ظرفیتهای قابل توجه گردشگری و درامدزایی این طرح در صورت اجرا توسعه گردشگری را تضمینی برای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر دانست.

عضو کمیسیون بودجه توجه به بهداشت عمومی شهر و آسیب های اجتماعی را اولویت های اصلی در سال پیش رو دانست و خواستار توجه به این مسائل در روند تصویب بودجه شد.

رسولی با بیان این موضوع که بررسی طرح پیشنهادی بودجه باید در حوزه های تخصصی کمیسیون ها مشخص و برنامه ریزی شود با اشاره به طرح های سند بازآفرینی که دارای بودجه های ملی میباشند تخصیص بودجه شهرداری به پروژه های نیمه تمام را خواستار شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به مباحث مالیاتی موجود در مورد برخی سازمان‌ها خواستار تعیین تکلیف وضعیت مالیاتی آنها پیش از تخصیص بودجه به این سازمشفافیت در حوزه درآمدهای شهرداری رشت و تعیین منابع پیش از شروع پروژه ها ان‌ها شد.

عبدالهی نیز با اشاره به این موضوع که باید برنامه ریزی در تخصیص بودجه مشروط بر وجود منابع و اعتبارات مالی باشد عدم توجه به این موضوع در ادوار گذشته را علت اصلی بدهی موجود در شهرداری دانست.

وی با بیان این مورد که باید هدف از اخذ تسهیلات و بکارگیری آن در کدام پروژه به طور مشخص پس از بررسی های کارشناسی معین شود، خواستار نگاهی واقعی به ارقام بودجه در راستای تحقق آنها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز