خبرگزاری کار ایران

رحمت الله حافظی مطرح کرد:

انتقال ۳۱ میلیارد تومان پاداش اتفاقی در شهرداری تهران / تخصیص ۱۹ میلیارد تومان به شهردار تهران

کد خبر : ۱۵۲۵۵۴

بهتر است دور از نگاههای سیاسی در شورای شهر فعالیت کنیم و منافع مردم در اولویت باشد / روزنامه همشهری باید سخنگوی مردم باشد نه شهرداری تهران و نباید به فیلتر کردن اطلاعات مبادرت ورزد.

ایلنا: رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران امروز با موارد جزئی نسبت به لایجه بودجه شهرداری تهران انتقاداتی داشت که می توان به تخصیص ۱۹ میلیارد تومان برای شهردار تهران و تخصیص ۳۱ میلیارد تومان پاداش اتفاقی به مسئولان شهرداری تهران در سال ۹۳ اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت الله حافظی در نطق پبش از دستور شورای شهر تهران با بیان این که در ۶ ماه گذشته برخی از اتفاقات قابل تامل رخ داده است، اظهار کرد: شهرداری تهران لایحه بودجه را با دو هفته تاخیر به کمسیون ها و اعضا تحویل داده است و سپس با تحت فشار قرار دادن کمسیون ها برای ارائه نتایج بررسی ها مانع از آن شد که این لایحه به خوبی بررسی شود به گونه ای که تذکراتی که در جلسه برای مصوبات بودجه اعلام شد، به دلیل اصرار و پافشاری شهرداری به خوبی اعمال نشد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه برای خرید دوربین های ثبت تخلف سرعت، ۴۶۲ دوربین با قیمت ۴۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است قیمت هر کدام از این دوربین قیمت خرید یک ماشین لوکس است. براساس برآورد من، دویست میلیارد تومان بودجه برای خرید این دوربین‌ها لازم است اما در ردیف بودجه ۳۳ میلیارد تومان برای خرید این دوربین‌ها درج شده است سوال این جاست که بالاخره کدام عدد درست است!.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان این که هنوز برنامه دوم شهرداری تهران به شهرداری ابلاغ نشده است، گفت: شهرداری چگونه در تبصره های خود به این برنامه استناد می کند؟ در حالی که استناد به این بندها فاقد وجاهت قانونی است مصداق این تبصره ها عبارتند از تبصره ۳؛ ۴؛ ۱۰؛ ۳۶؛ ۳۷و ۴۹.

این عضو شورای شهر تهران بابیان این که ما در ابتدای کار سوگند به امانت داری داده ایم، اعلام کرد: در زمان بررسی تبصره های ۳۳،۴۱، ۴۴،۴۶، ۴۷و ۴۸ تعداد اعضا از حد نصاب خارج شده بود ولی رای گیری انجام شد. همچنین پیشنهاد دو درصد عوارض ایمنی ساختمانها برای تجهیز و توسعه سامان آتش نشانی مطرح شد که ریاست کمیسیون آن را ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد اما در بودجه ابلاغی ۱۰۰ میلیارد تومان ثبت شده است.

حافظی در باره تبصره ۲۵ نیز گفت: در این تبصره پیشنهاد اصلاحی برای اضافه کردن افراد تحت تکفل رانندگان تاکسی بالای ۵۰ سال برای صدور دفترجه بیمه داشتیم که مصوب شد اما در نهایت تبصره ثبت نشده است همچنین در تبصره ۲۷ مصوب شد که شهرداری افزایش ثبت مازاد بر اعتبارات مصوب بودجه را پس از تصویب شورا داشته باشد ولی درمتن اجازه هزینه کردن قبل از مصوبه شورا داده شده است.

حافظی با بیان این که در کجای قانون از اسناد بالای دستی اجازه بودجه غیر نقدی وجود دارد، گفت: شهرداری تهران از الگوی کدام کشور برای شفاف سازی برای بودجه غیر نقدی استفاده ی کند، بهتر است برای شفاف سازی از روش دیگری استفاده کند.

وی ادامه داد: در جلسه بودجه رئیس یکی از سازمانها اعلام می کند که غیر نقدم را به قیمت ۳۰ درصد کارشناسی رد کنم ولی نتوانستم این فرد کمتر از یک هفته از سمت خود برکنار می شود غیر نقد یعنی حاکمیت غیر قانونی یعنی ما با این کار فضا را برای عده‌ای رانت خوا ر و مفت خور فراهم می کنیم این افراد به جان مردم افتاده اند و ما این فضا را برای آنها ایجاد کرده ایم آیا نمی خواهیم این مسئله را اصلاح کنیم؟

حافظی در ادامه گفت: در ارائه بودجه اعضای هیات مدیره و مجمع ۸ شرکت ذکر شده بود و ۱۱ شرکت نیز موجود نبود چرا در یکی از شرکتها هر ۵ عضو هیات مدیره عضو مجمع هستند. جالب است خودشان جلسه می گذارنند خودشان بررسی می کنند و در پایان خودشان به خودشان پاداش می دهند کجای دنیا این گونه است چرا یکی از معاونین شهردار با حجم فعالیت سنگینش عضو ۹ هیات مدیره باشد؟

وی درباره برون سپاری با هدف ارائه تسهیلات بهتر ادامه داد: در پشت این برون سپاری چیزهای زیادی وجود دارد برای نمونه دفتر الکترونیک در اختیار افراد خاص است و بعد حکم می کنند که تمامی مراجعین باید به همان دفتر الکترونیک بروند.

رئیس کمسیون بودجه با بیان این که سال ۹۳ – ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای غذا در شهرداری تخصیص یافته است، گفت: برای هر ماه ۵ / ۱ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته این رقم برای من قابل قبول نیست آن هم در شرایطی که بحثاقتصاد مقاومتی وجود دارد.

حافظی در باره پاداشهای اتفاقی در شهرداری تهران نیز، گفت: امسال ۲۲ میلیون تومان پاداش اتفاقی برای اشخاص حقیقی در شهرداری تهران تخصیص یافت و این مبلغ برای سال ۹۳،۳۱ میلیارد تومان است.

حافظی خطاب به مسئولان روزنامه همشهری گفت: این روزنامه باید سخنگوی مردم باشد نه شهرداری تهران و نباید به فیلتر کردن اطلاعات مبادرت ورزد.

حافظی در پایان خطاب به همکارانش گفت: بهتر است دور از نگاه‌های سیاسی در شورای شهر فعالیت کنیم و منافع مردم در اولویت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز