خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران:

وضعیت فضای آموزشی استان تهران نامطلوب است

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۷۸۷

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: وضعیت فضای آموزشی استان تهران نامطلوب است و جزو استان های غیربرخوردار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شهری؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران امروز در نشست خبری پیرامون «بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران و اختتامیه جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز سراسر کشور» گفت: اگر چه فعالیت های خیرین مدرسه ساز به سالهای قبل باز می گردد، اما از 20 سال قبل به شکل قانونی شروع به کار کرده است. مجمع خیرین مدرسه ساز به عنوان یک ngo موفق بوده و در واقع الگوی تمام نهادها شده است.

وی ادامه داد: در کشور حدود 07  هزار کلاس درس از جمع 530 هزار کلاس درس داریم که توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده و حدود 20 درصد است. در استان تهران این عدد بیشتر است و 18هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده و حدود 34 درصد را شامل می شود.

شهری تصریح کرد: وضعیت فضای آموزشی استان تهران نامطلوب است و جزو استان های غیربرخوردار محسوب می‌شود. در واقع فضای آموزشی مدارس تهران با فضای استاندار فاصله دارد. همچینین به طور میانگین استانداردسازی فضای مدارس در تهران با دیگر استان ها نیز فاصله دارد و این توجه مجلس، دولت و خیرین را می طلبد.

وی افزود: در تهران نیمی از کلاسهای تخریبی بازسازی شدند و برخی مدارس هم مقاوم سازی شدند.همچنین ما بحث رویش جوانان خیر مدرسه ساز را دایم تا این افراد بتوانند در آینده جای پای بزرگان این عرصه بگذارند.

او در خصوص راه اندازی مدارس سبز گفت: در راستای طرح مدارس سبز یک مدرسه را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم که فرآیند کار روی آن انجام می شود و بعد از ساخت مدرسه باید روی فرهنگ استفاده از این مدارس برای کاهش منابع انرژی و حفاظت از محیط زیست نیز کار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز