خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش حقوق‌ها در سال ۹۷ در مقایسه با میزان گرانی‌ها محلی از اعراب ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۷۹۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم تقویت اقتصاد خانوارها تاکید کرد و گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر، شرایط درآمدی بیشتر خانوارهای کارگری و کارمندی به نحوی نیست که بتوانند معیشت خانوارهایشان را در سطح متوسط تامین کنند.

به‌ گزارش ایلنا، شهاب نادری (نماینده حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی) با اشاره به گران شدن قیمت کالاهای اساسی در مدت اخیر، گفت: همزمان با رشد نرخ دلار روند صعودی قیمت کالاها در بازارهای مختلف آغاز شده و همچنان ادامه دارد.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد خانوارها به خانه ملت گفت: باید توجه داشت سوداگران به بهانه افزایش نرخ ارز بازارها را با التهاب روبرو کرده‌اند تا با این روش به بیشترین سود ممکن دست یابند.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر افزود: تاثیرپذیری قیمت بهای تمام شده بسیاری از کالاهای ساخت داخل از نوسانات نرخ دلار، در حد افزایش فعلی نیست بنابراین باید نهادهای نظارتی از رشد کاذب قیمت‌ها جلوگیری کنند و به وضیعت موجود در بازارها رسیدگی کنند.

نادری بیان کرد: اینکه تنها در مصاحبه مسئولان بیان شود قیمت یک محصول حباب دارد، غیرقابل قبول است چرا که باید نرخ ها در بازارهای مختلف در عمل ساماندهی شود و از گران‌فروشی کاذب جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به گرانی‌های اخیر، شرایط درآمدی بیشتر خانوارهای کارگری و کارمندی به نحوی نیست که بتوانند معیشت خانوارهایشان را در سطح متوسط تامین کنند.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان، یادآور شد: هرچند که ضریب افزایش حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگانی که از سطح درآمد پایینی برخوردار هستند در سال 97 بالاتر در نظر گرفته شده؛ اما گرانی‌های در ابتدای سال جاری بسیار بیشتر از افزایش حقوق‌ها، معیشت خانوارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز