خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران بیکارشده فاز 19 پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۴۵

کارگران بیکارشده فاز 19 پارس جنوبی برای چهارمین روز متوالی مقابل پالایشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز چهارمین روزی است که کارگران بیکارشده فاز 19 پارس جنوبی مقابل پالایشگاه تجمع کرده‌اند.

این کارگران که تعداد آنها حدود بیست نفر است، پیش از این در بخش نگهبانی و حراست مشغول به کار بودند ولی با شروع بهره‌برداری پالایشگاه دهم بیکار شده‌اند.

این کارگران می‌گویند: با اتمام پروژه و بهره‌برداری از پالایشگاه بیکار شدیم ولی مسئولان وعده دادند که ما را به سرکار بازمی‌گردانند که این وعده‌ها محقق نشد. ما که سالها در این فاز پارس جنوبی کار کرده‌ایم درست نیست که به بهانه اتمام پروژه بیکار شویم و نتوانیم چرخ زندگی‌مان را بگردانیم.

یکی دیگر از این کارگران که بومی کنگان است، می‌گوید: چهار روز است که مقابل پالایشگاه جمع شده‌ایم. با توجه به نابودی مشاغل محلی در منطقه مانند کشاورزی و صیادی به دلیل حضور صنعت؛ تنها مسیر درآمدی مردم منطقه، پالایشگاه‌های پارس جنوبی هستند که این مسیر نیز روز به روز برای بومیان مسدودتر می‌شود.

او ادامه می‌دهد: بهتر است مسئولان فکری به حال بومی‌های بیکار شده بکنند چون اگر در پروژه‌ها به کارگرفته نشویم، هیچ راهی برای امرار معاش در منطقه نداریم.

پیش از این با پیگیری‌های سکینه الماسی (نماینده مجلس) و وعده‌های مدیرعامل منطقه ویژه قرار شده بود این نیروهای حراستی به صورت قرارداد موقت جذب شوند که از قرار معلوم این وعده‌ها به سرانجام نرسیده و این کارگران دوباره بیکار شده‌اند.

فاز 19 پارس جنوب یدر شهرستان کنگان واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز