خبرگزاری کار ایران

بیکاران پارس جنوبی:

«اداره اشتغال منطقه ویژه» فکری به حال بیکاری بومی‌ها کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۱۲۱

بیکاران بومیِ عسلویه و کنگان خواستار اشتغال در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیکارانِ بومی منطقه پارس جنوبی در ماه‌های پایانی سال گذشته، کمپینی تحت عنوان «کمپین بیکاران پارس جنوبی» راه‌اندازی کردند. هدف از ایجاد این کمپین، اعتراض به مسئولان امر برای به‌کارگیری گسترده‌ی غیربومی‌ها در منطقه پارس جنوبی‌ست.

بیکاران عسلویه و کنگان از «اداره اشتغال منطقه ویژه» می‌خواهند فکری به حال اشتغال بومی‌ها بکند. آنها که در روزهای گذشته مقابل اداره اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی تجمع اعتراضی برگزار کردند، می‌گویند: با این همه پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، نباید جوانان بومی که در بین آنها افراد تحصیلکرده و متخصص هم هست، بیکار باشند.

یکی از این بیکاران که در تجمعات اعتراضی روزهای گذشته شرکت کرده است، می‌گوید: صدها نفر از بومی‌ها در عسلویه و کنگان بیکارند. اوضاع به‌قدری وخیم است که در روزهای گذشته یکی از همشهری‌های بیکار ما قصد خودکشی داشت که با وساطت مردم منصرف شد. امیدوارم در سال جدید اداره اشتغال، کارفرماها و پیمانکاران را موظف کند که از بومی‌های بیکار در پروژه‌ها استفاده کنند. ما مردم عسلویه و کنگان با «آلودگی محیطی» پروژه‌ها را می‌سازیم. چاره‌ای هم جز سوختن و ساختن نداریم. انصاف نیست سهمی درخور از اشتغال در این پروژه‌ها نداشته باشیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز