خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اردبیل خبرداد:

3 موزه در اردبیل راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۸۴۶

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرئشگری استان اردبیل از راه اندازی سه موزه در این استان همزمان با روز استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در بازدید از خانه تاریخی وکیل الرعایای اردبیل تصریح کرد: بر همین اساس موزه فرش در جنت سرای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی راه اندازی می شود.
 
وی اضافه کرد: همچنین موزه تاریخ عکاسی، چاپ و صحافی در مدرسه جعفری و موزه تعزیه در حسینیه مجتهد راه اندازی خواهد شد.
 
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به راه‌اندازی موزه دائمی در مجتمع خدماتی لاله سرعین نیز اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل حجم سفرها به شهر سرعین ایجاد موزه های دیگر در این شهر برنامه ریزی می شود.
 
فلاحی متذکر شد: راه اندازی موزه‌ها با هدف معرفی و صیانت از آثار تاریخی و همچنین معرفی قابلیت های تاریخی استان انجام می شود.
 
وی با اشاره به انتخاب شعار «اردبیل1400، شهر موزه ها» ادامه داد: این شعار نیز به دلیل ظرفیت‌های استان در برخورداری از آثار تاریخی انتخاب شده است.
 
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در راه‌اندازی موزه‌ها از ظرفیت تشکل های مردم نهاد، نهادهای مدنی، اساتید دانشگاه و کارشناسان بهره گرفته خواهد شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز