خبرگزاری کار ایران

کرباسیان خبر داد:

امور مالیاتی در نقل و انتقال املاک الکترونیکی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۵۰

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: امور مالیاتی مربوط به نقل و انتقال املاک و ساختمان‌ها یکپارچه‌ و الکترونیکی می‌شود.

 

 

به گزارش ایلنا، کرباسیا‌ن در مورد اجرای طرح امور مالیاتی الکترونیکی‌ و فعال‌سازی آن اظهار کرد: وزارت اقتصاد و دارایی و زیر مجموعه‌‌های آن همانند اداره امور مالیاتی و همچنین وزارت ارتباطات در حال بررسی موضوع‌های مربوط به فعال‌سازی و تسهیل‌سازی امور مالیاتی برای شهروندان است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح برخی فاکتورها‌ سهم زیادی در فرآیند مالیات‌ستانی ندارند اما بنابر ایجاد رضایت ارباب رجوع‌ سعی در فراهم‌سازی آنها در کمترین‌ زمان ممکن داریم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی‌ ادامه داد: بطور مثال نقل و انتقال ملک‌ و ساختمان‌ها یکی از موارد دارای تأثیر اندک در مالیات‌ستانی‌هاست اما بنا بر مطالبه‌ مردم اقداماتی برای ساماندهی‌ این موضوع انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمان نقل و انتقال اسناد مربوط به خرید و فروش ملک، شهرداری سالانه میزان عوارض را بر اساس منطقه‌‌بندی و تعیین مالیات توسط سازمان امور مالیاتی اخذ می‌کرد و این رویه به خودی خود در زمان نقل و انتقالات‌ اسناد زمان زیادی را صرف خود می‌کند.

کرباسیا‌ن گفت: حتی زمانی که فردی مالیات‌های خود را پرداخت می‌کند، مشکلاتی در نقل و انتقال املاک دارد چرا که در وهله‌ نخست باید نامه‌ای از محاضر‌ اسناد رسمی اخذ کند و همچنین در زمان انتقال اسناد باید تسویه‌ نامه‌ای بابت مالیات‌های خود ارائه کند که این امر باعث گله‌مندی تعدادی از شهروندان شده است.

وی افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی با هماهنگی‌ سازمان ثبت اسناد کشور و وزارت ارتباطات به دنبال الکترونیکی‌ شدن امور مالیاتی به خصوص در این بخش‌های مردمی است.

کرباسیان تصریح کرد: در واقع با الکترونیکی شدن امور مالیاتی نیازی به حضور فیزیکی فرد در مراکز مربوطه‌ نیست و نامه‌ها و اسناد مربوطه به هر نهادی با طی مراحل اداری فرآیند‌ خود را پشت سر می‌گذارند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی‌ بیان کرد: مطابق صورت جلسه‌هایی که تدوین شده است، اجرایی شدن این امور بطور حدودی 15 روزه پیش بینی شده است و امیدواریم به زودی تمام سناریوهای‌ مربوط به فرآیند مالیاتی‌ تدوین و قابل اجرا قرار گیرد.

وی مطرح کرد: تغییر تمام رویه‌های متداول اکنون باعث شده تا جایگزینی‌ این شیوه در مالیات‌ستانی و پرداخت مالیات‌ها زمانبر‌ شود. تغییر تمام زیرساخت‌ها دارای چالش‌ و مسائل چند جانبه‌‌ای است که نیازمند تحقیق و تفحص است.

کرباسیان‌ گفت: روز گذشته در جلسه بهبود فضای کسب و کار، امور مربوط به مالیات‌ها را مصوب کردیم‌ و بنابر تصمیمات اخذ شده این موارد به زودی در فضای اشتغال اجرایی می‌شود.

کرباسیان با بیان اینکه امسال تمام اظهارنامه‌های امور مالیاتی، الکترونیکی‌ انجام شده است، گفت: این استقبال افراد حقوقی و حقیقی نشان دهنده جهش بزرگی در نظام مالیاتی است که اثر بسزایی در مابقی زیربخش‌های اقتصادی دارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی‌ در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نوسان‌های ارزی‌ و تغییرات قیمت در برخی از اجناس‌ وعده بازگشت‌ آرامش داد و گفت: دولت در حال انجام اقداماتی برای بازگشت‌ آرامش و حذف نوسان‌های اخیر است که امید می‌رود در کمترین زمان ممکن موضوع‌های اینچنینی حل و رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز