خبرگزاری کار ایران

نوبخت اعلام کرد؛

اتخاذ تدابیر جدید دولت برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۷۴

سخنگوی دولت از اتخاد تدابیر لازم برای بی‌اثر یا کم اثر کردن تحریم های آمریکا در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ محمدباقر نوبخت پس از پایان پنجاه و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: برای اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که ۲۴ بند بود ۵۶ طرح و ۲۰۰ پروژه تعریف کردیم که اگر اینها اجرایی شود می‌توانیم به سیاست هایی که ابلاغ شد دست پیدا کنیم.

وی افزود: با توجه به تهدیدهای جدی درخصوص استمرار تحریم‌ها و گسترش تحریم‌های آمریکا، برای ­­بی اثر یا کم اثر کردن این تحریم‌ها می‌بایست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این جلسه تدابیر متناسبی را اتخاذ می‌کرد. ­

نوبخت گفت: امروز ما در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این موضوع را بررسی کردیم که منابعی را که برای اجرای این ۲۰۰ پروژه و ۵۶ طرح داریم در شرایط تحریم چه تقلیلی پیدا می کند و تا چه حد محدود می‌شود و ما با توجه به این محدودیت احتمالی منابع، چه اولویت‌هایی برای این ۲۰۰ پروژه انجام بدهیم تا با محدود شدن منابع آن پروژه‌هایی را به انجام برسانیم که مردم عزیزمان کمترین زحمت را در زمینه­­ تحریم ها متحمل شوند.

وی افزود: موضوع نخستی که از مجموعه طرحها و پروژه ها مطرح شد طرح بزرگی بود که برای موضوع آب داشتیم. نوبخت گفت: ما در شرایط فعلی نسبت به سال گذشته و همچنین نسبت به عملکرد متوسط سنوات گذشته با کمبود منابع آب مواجه هستیم.

سخنگوی دولت افزود: مناطق را به چند دسته تقسیم کردیم، جاهایی که با تنش آبی مواجهند­ و جاهایی که دچار خشکسالی هستند؛ خوشبختانه در برخی استان ها مشکل آبی وجود ندارد اما در برخی استان های دیگر این مشکل حاد است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه منابع مالی‌ای را برای این امر در نظر گرفته‌ایم خاطرنشان کرد:­ باید ببینیم با توجه به منابع مالی چه اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

نوبخت به جلسه آینده سازمان برنامه و بودجه­ ­اشاره کرد و گفت: در جلسه آینده با تک تک سازمانها ­درخصوص تحریم گفتگو خواهیم کرد تا نقاط مشکل ساز مشخص و راهکاری ایجاد شود که مردم در مقابل تحریمها کمترین زحمت را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز