خبرگزاری کار ایران

مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) با حضور سفیر ایران در سارایوو برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۵۴۴

مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با عنوان «سیره امام خمینی (ره)» با حضور سفیر ایران در سارایوو و معاون ریاست جامعه اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با عنوان «سیره امام خمینی (ره)» با حضور سفیر ایران در سارایوو، معاون ریاست جامعه اسلامی و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی بوسنی به همت بنیاد ملاصدرا در محل سالن یونیتیک شهر سارایوو برگزار شد.

هم چنین در این مراسم صاحبنظران بوسنیایی و ایرانی به بیان نظرات خود در خصوص موضوع سمینار و همچنین شخصیت و ویژگی‌های فردی و اجتماعی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

محمود حیدری سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین نیز طی سخنانی در این مراسم گفت:  آرزوی بزرگ امام خمینی (ره) برقراری وحدت و انسجام میان امت اسلام بود و امیدواریم که به برکت ماه رمضان، شاهد بازگشت صلح، آرامش و وحدت میان امت اسلام باشیم.

 قباد سلیمانی مدیر بنیاد ملاصدرا در سخنانی اظهار کرد: جهان اسلام اگر به طور واقع بینانه، وضعیت ماقبل و پس از دوران امام خمینی(ره) را مرور کند، خواهد یافت که بعد از قیام او، دین و دینداری در میان ملت‌های مسلمانان توسعه، تعمیق و ترویج یافته است.

حجت الاسلام اکبر عیدی موسس بنیاد ملاصدرا زندگی امام خمینی (ره) را نمونه‌ای از عمل کردن به تکلیف دانست و ابراز امیدواری کرد: با مطالعه و توجه به ویژگی‌های شخصیتی امام راحل، بتوانیم شاهد ترویج و آموزش اندیشه‌های این شخصیت بزرگ باشیم.

حسین افندی اسماییچ معاون رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی(ره) تمام تلاششان برای زنده کردن دین و اصلاح تفکر دینی بود و اسلام را در همه عرصه های زندگی دارای برنامه و  سدی در برابر  فرقه گرایی و افراط گرایی می‌دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی خراسانی از اساتید برجسته حوزه با اشاره به ایمان قلبی و خودباوری امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز می‌بینیم که آموزه‌های امام خمینی (ره) در میان ملت ایران به خوبی نهادینه شده و به‌رغم تحریم‌های فراوان در این سال‌ها، ملت ایران با اتکال به خدا و خودباوری به راه خود را ادامه دهند.

در این مراسم، علاوه بر شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی بوسنیایی، مدیران نهادهای ایرانی حاضر در بوسنی، ایرانیان مقیم و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز