خبرگزاری کار ایران

محمدعلی انصاری:

دشمنان اتحاد شومی علیه ما در سطح بین‌المللی به وجود آورده‌اند/ مراسم امسال سالگرد ارتحال امام عصر روز ۱۴ خرداد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۸۶

جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدعلی انصاری در این مراسم گفت: خداوند را سپاس می‌گوییم که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همچنان سایه لطف و عنایت و حمایتش را از امام و نظام و رهبر و مردم ما دریغ نکرده است.

وی با بیان اینکه نظام ما موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوانی داشته است که در مقابل مشکلات و سختی‌های بزرگ سرافراز برآمده است، اظهار داشت: نظام ما نظامی است که توطئه‌های جهانخواران و دشمنان را خنثی و گام‌های بلندی را در راستای استقلال و آزادی این کشور برداشته است.

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی ادامه داد: البته اعتراف هم داریم که نارسایی‌ها و کمبودها در جامعه ما محسوس است که امیدواریم با لطف مردم و هدایت‌های رهبری و خدمت دولتمردان، تنگناها را یکی پس از دیگری از سر راه ملت بردارند.

انصاری با بیان اینکه دشمنان امروز اتحاد شومی علیه ما در سطح بین‌المللی به وجود آورده‌اند و هیچ ابایی هم ندارند که اعلام کنند هدف ما براندازی نظام و تجزیه ایران و برهم زدن وحدت جامعه اسلامی است، تصریح کرد: همه آنهایی که علیه ما اتحاد دارند، زیر پرچم نامبارک آمریکا و اسرائیل و بعضی قدرت‌های غربی و اروپایی و نوکران آن‌ها مانند منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، مرتجعین منطقه و در راس آن تکفیری‌هایی که به نوبه خودشان خطر بزرگی علیه بشریت هستند، نقشه می‌کشند.

وی افزود: نوکران ثروتمند آن‌ها مانند عربستان و عادل الجبیر با ذلت می‌گویند ما می‌خواهیم دست اقتدار ایران را کوتاه کنیم. اگر جلوی تکفیری‌ها گرفته نمی‌شد امروز جهان با نسل‌کشی به نام اسلام روبرو بود.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) باورها و اعتقادات، شخصیت و راه امام، کارآمدی نظام و اتحاد ملی را چهار رکنی دانست که دشمنان با هجمه‌هایی علیه آنها توطئه می‌کنند و خاطرنشان کرد: مراسم امسال آمیخته با عطر ماه مبارک رمضان است و با ایام شهادت امیرالمؤمنین همراه خواهد بود. امسال در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام تلاش داریم مراسمی باشکوه‌تر و مردمی‌تر داشته باشیم.

انصاری اضافه کرد: مراسم امسال هم همانند سال گذشته عصر روز ۱۴ خرداد تقریبا سه ساعت قبل از اذان مغرب شروع خواهد شد که دو ساعت آن برنامه‌‌های اصلی از جمله قرائت قرآن و عزاداری و سخنرانی و بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود و یک ساعت قبل از اذان هم پایان مراسم اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شب ۱۴ خرداد به احتمال زیاد شب احیا و شب ۱۹ رمضان باشد، ابراز داشت: ما باید مراسم احیا را هم در حرم داشته باشیم که دوستان ما در سپاه حفاظت انصار و سپاه ولی امر و وزارت کشور و دفتر مقام معظم رهبری توجه داشته باشند که برنامه‌‌‌‌ریزی‌‌های ما ناظر به مراسم شب ۱۴ خرداد است که ما باید تدارک حضور مردم و جمعیت‌‌‌ها را ببینیم.

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی با بیان اینکه جلسه‌‌‌ای با حضور ریاست صداوسیما داشتیم و توافق کردیم برنامه شب‌های احیا را به صورت مستقیم پخش کنیم، عنوان کرد: ما در حرم امام از روز اول ماه مبارک برنامه قرائت یک جزء از قرآن را خواهیم داشت که باید از تقارن مراسم بزرگداشت ارتحال با ماه مبارک رمضان به عنوان یک فرصت بدانیم.

انصاری یادآور شد: ما حداقل ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از استان‌های مجاور را خواهیم داشت که باید مقدمات لازم را فراهم آوریم. علاوه بر آن جمعیت تهران و جمعیت‌‌های خودجوش را هم مدنظر داشته باشیم. مهمانان خارجی ما عمدتا مهمانانی هستند که در داخل کشور مقیم هستند همانند سفرا، کاردارهای سفارتخانه‌‌‌‌ها، طلاب و دانشجویان خارجی.

وی با تاکید بر اینکه مردم از استان‌‌‌های دیگر باید بعد از نماز ظهر حرکت کنند و با امنیت خاطر به حرم وارد و خارج شوند، عنوان کرد: ما سال گذشته مهمانان را در پهنه حرم پذیرایی کردیم اما امسال برحسب توصیه دوستان و همکاران برنامه خارج از پهنه حرم برگزار خواهیم کرد و هر امکاناتی را که می‌‌‌خواهیم به مهمانان بدهیم به صورت بسته‌‌‌بندی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه حدود چند هزار نفر مهمان خارجی داریم، گفت: سپاه ولی امر و سپاه انصار باید ما را همراهی کنند. پارسال علیرغم هماهنگی‌هایی که برای بسته ماندن درب جنوبی انجام شده بود، در پایان مراسم آن درب باز شد و جمعیت به سمت پذیرایی‌هایی که برای مهمانان ویژه تدارک دیده شده بود، وارد شدند.

انصاری با بیان اینکه ما هیچ مهمانی را در تهران پس از پایان مراسم ۱۴ خرداد نخواهیم داشت و آنها افطار را در مراکز خودشان صرف می‌کنند، اظهار داشت: دشمنان و استکبار ممکن است به هرکاری بر علیه ما برای آسیب زدن به مردم و مراسم دست بزنند. 

وی افزود: مسئله امنیت مراسم را باید با دقت پیگیری کنیم و امنیت خودروها و وسایل نقلیه عمومی را باید از مبداء مدنظر داشته باشیم و بازرسی از ماشین‌ها و کالاهای موجود در آن را مورد بازرسی قرار بگیرد که بار سختی‌ها به روی دوش مردم قرار نگیرد.

رئیس ستاد بزرگداشت امام خمینی با اشاره به همزمانی مراسم سالگرد ارتحال امام و ماه مبارک رمضان برای اجرای مراسم تصریح کرد: ماه رمضان باعث شد که جمعیت و آمار آن به سه چهارم کاهش پیدا کند که اگر ما امروز می‌‌گوییم ۲۵۰ هزار مهمان داریم، در سنوات گذشته یک میلیون نفر جمعیت حضور پیدا می‌‌کردند. زمانی که جمعیت کمتر باشد خدمات به مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

انصاری با اشاره به اهمیت برخورد مناسب با حوادث احتمالی گفت: باید بدانیم که اگر هر اتفاقی رخ داد چگونه مدیریت کنیم  که به آن مدیریت بعد از بحران می‌گوییم.

وی پس از استماع گزارش نهادهای مسئول در این نشست، در جمع‌‌بندی این نشست اظهار داشت: مهمانان ویژه و وابستگان نظامی با همکاری ارتش و نیروهای مسلح به مراسم می‌آمدند اما به دلیل اینکه بازرسی می‌‌‌شدند یا هماهنگی‌های لازم جهت تشریفات انجام نشده بود، دو، سه سال است که در مراسم شرکت نکرده‌اند در نتیجه اگر وابستگان نظامی دیگر کشورها قرار است در مراسم شرکت کنند، سپاه انصار و ولی امر با ارتش هماهنگ باشند چراکه حضور آنها در این مراسم تاثیرگذار است.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه ما همچنین باید در دفتر و بیت امام در نجف هم مراسمی را داشته باشیم، تصریح کرد:‌ پذیرایی از مهمانان خارجی منافاتی ندارد اما اگر لازم بود در هتلی در مسیر از آنها پذیرایی خواهد شدو اگر پذیرایی منتفی شد ما باید بسته‌هایی فرهنگی را که شامل کتب امام و دیگر هدایای فرهنگی است و با وزارت امور خارجه هم مشورت خواهد شد، برای آنها تدارک خواهیم دید.

انصاری درباره انعکاس اخبار در روز ۱۴ خرداد خاطرنشان کرد: این مراسم ویژه‌‌‌ای است که باید با اهمیت بالایی اطلاع‌‌‌رسانی شود و در این بین هیچ رسانه‌‌ای هم تاثیرگذارتر از صداوسیما نخواهد بود. در حرم امام هم باید پایگاهی برای اطلاع‌‌رسانی درباره اخبار حرم به صداوسیما اختصاص یابد، البته مذاکراتی هم با صداوسیما انجام شده که ما یک زمین کافی و زیادی در اختیار آنها قرار دهیم که مرکز صداوسیما در آنجا ایجاد شود.

وی با اشاره به حضور افرادی از دیگر ادیان برای شرکت در این مراسم ابراز داشت: پیروان ادیان الهی از مهمترین و سالم‌ترین و آرام‌ترین و همراه‌ترین‌ها با نظام جمهوری اسلامی هستند. حتی مقام معظم رهبری هم به خانه آنها می‌رود و از خانواده آنها دیدن کرده و از غذاهای آنها میل می‌کند و به آنها هدیه می‌دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز