خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران:

زاد و والد در تهران ۶ درصد کاهش داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۸۷۷

فرماندار تهران با اشاره به اینکه زاد و ولد در تهران ۶ درصد کاهش داشته است، گفت: لازم است که در خصوص افزایش جمعیت برنامه‌ریزی کنیم و همه دستگاه‌های ذیربط نیز در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان تهران در سال ۹۴ با اشاره به کاهش زاد و ولد در شهر تهران گفت: ۵ درصد خانوارهای تهرانی یا بچه ندارند یا تنها یک فرزند دارند.

وی تصریح کرد:  در ۱۰ سال آینده با رویکرد فعلی با کاهش فزاینده جمعیت مواجه می‌شویم، به طوری که ظرف ۹ سال آینده مرگ و میر و زاد و ولد تقریبا برابر می‌شود.

فرهادی تاکید کرد: لازم است که در خصوص افزایش جمعیت برنامه‌ریزی کنیم و همه دستگاه‌های ذیربط نیز در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند چراکه با توجه به توصیه مقام معظم رهبری، این موضوع یک خطر جدی است.

وی درخصوص کمبود منابع آبی به ویژه در شهر تهران نیز گفت: اگر برای سال جاری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم، می‌توانیم سال ۹۴ را همانند سال گذشته بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

فرماندار تهران تاکید کرد: متاسفانه میانگین مصرف آب در کشور ۲ برابر میانگین مصرف آب در دنیاست و این رویکرد حتی در مصرف سوخت نیز وجود دارد.

فرهادی با اشاره به اینکه در برخی موارد ۱۰ برابر میانگین دنیا مصرف سوخت داریم، گفت: اگر میانگین مصرف آب برابر میانگین مصرف جهانی آن شود، می‌توانیم تا دو برابر جمعیت فعلی تهران را با منابع آبی موجود پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به کمبود سرانه ورزشی در تهران نیز گفت: تهران  یکی از شهرهای محروم در حوزه ورزش شناخته می‌شود.باید با تلاش مضاعف پروژه‌های نیمه کاره را با هدف افزایش سرانه ورزش در شهر تهران در اولویت قرار دهیم و نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته از نظر مالی و سیاسی فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم، افزود: اما توانستیم بدون وابستگی به نفت،  ۷۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شده و صددرصد تخصیص‌های جاری را جذب کنیم.

فرماندار تهران با اشاره به وضعیت کشور‌های منطقه  گفت: حضور استکبار می‌تواند؛ تاثیرات منفی در توسعه کشورهای منطقه به وجود بیاورد، اما قطعا با رهنمودهای رهبری و با توجه به اقتصاد مقاومتی می‌توانیم توسعه موردنظر را اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: ادارات کل بودجه تخصیص داده شده را دریافت کرده اند. با وجود اینکه چند ماه به پایان سال مالی مانده لازم است دستگاه‌های مختلف تخصیص‌های استانی را از ادارات کل خود دریافت کنند و پروژه‌های نیمه کاره به اتمام برسانند و اگر در این زمینه مشکلی نیز وجود داشته باشد باید با پیگیری و از راه‌های قانونی مشکلات را حل کنیم.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه  مقدار اعتبار تخصیص یافته برای سال ۹۴ همانند سال گذشته خواهد بود، گفت:  دستگاه‌هایی مانند انتقال خون، پست، هواشناسی، پست و توزیع برق باید اعتبار بیشتری داده شود، تا در سال جاری مشکل این دستگاه‌ها نیز حل کنیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال امام راحل نیز گفت: باید همه دستگاه‌ها در یک هماهنگی و همکاری منظم درخصوص تجمع بی‌نظیر مراسم ارتحال امام خمینی (ره) وظایف خود را اجرا کنند چراکه این تجمع بی‌نظیر یک حماسه سیاسی و مردمی است و تعداد زیادی از مردم در آن شرکت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز