خبرگزاری کار ایران

با حکم حجتی؛

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۸۱۸

با حکم وزیر جهاد کشاورزی، محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات شد.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این حکم آمده است: با توجه به وظایف حاکمیتی سازمان و نقش آن در ارتقا سلامت عمومی جامعه، امیدوارم با بهره‌گیری از توان علمی نیروهای متخصص و متعهد سازمان در ردیابی، پایش، مراقبت و استفاده بهینه از سموم، مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی، ساماندهی مدیریت قرنطینه نباتی و تولید محصول سالم و ترویج تولید محصول ارگانیک اقدام نمایید.

محمود حجتی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان حفظ نباتات، خدمت در حوزه حفظ نباتات را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: عملکرد موفق در حوزه حفظ نباتات موجب حفظ سرمایه های مردم و افزایش تولید محصولات کشاورزی می شود.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم گسترش تعاملات بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی داخلی و بین‌المللی و بهره‌گیری از تجربیات جهانی برای مقابله با آفات تاکید کرد و خواستار بررسی و بروزرسانی دانش و مقررات و همچنین بکارگیری شیوه‌ها و ابزارهای نوین در مقابله با آفات گیاهی شد.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته، وضعیت مقابله با آفات گیاهی بهبود یافته، اظهار داشت: اقدامات مناسبی در زمینه استانداردسازی سموم و فروش سم متناسب با بیماری و بر اساس نسخه گیاه‌پزشک صورت گرفته اما باید این اقدامات تکمیل و تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اختصاص کد رهگیری ۱۶ رقمی برای محصولات کشاورزی، خواستار تسریع و گسترش اجرای این برنامه شد و افزود: اختصاص کد رهگیری هم اکنون در حوزه دامپزشکی در حال اجراست و با این اقدام، محصول از مرحله تولید تا بازار قابل شناسایی و رهگیری است.

حجتی با تاکید بر اینکه در حوزه حفظ نباتات نیز کد رهگیری باید با جدیت اجرا شود، خاطرنشان کرد که داشتن کد رهگیری برای صادرات محصولات کشاورزی الزامی است.

وزیر جهاد کشاورزی توسعه مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی را ضروری عنوان کرد و گفت:گسترش مبارزه بیولوژیک با آفات نیازمند کار فرهنگی، تبلیغی و ترویجی است و باید با بهره‌گیری از مشارکت بهره‌برداران پیشرو، اقدامات در این حوزه تقویت شود.

وی افزود: نزدیک به ۲۰ درصد کشاورزان و باغداران پیشرو با کمک حوزه گیاه‌پزشکی نسبت به مبازره بیولوژیک با آفات در مزارع و باغات خود اقدام کرده‌اند و توانسته‌اند با تولید محصولات با کیفیت، آن را با قیمت‌های بالاتر در بازارهای جهانی عرضه کنند و درآمد بیشتری به دست آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز