خبرگزاری کار ایران

بر اساس دستورالعمل گمرکی؛

ورود ارز همراه مسافر تنها تا سقف ۱۰هزار یورو

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۵۹۰

بر اساس دستورالعمل‌های گمرکی، ورود ارز همراه مسافر تنها تا سقف ۱۰ هزار یورو مجاز بود و مابقی باید به گمرکات اظهار شود، ضمن اینکه خروج ارز هم تا سقف ۵ هزار یورو در مرزهای هوایی پذیرفته است.

به گزارش ایلنا و بر اساس دستورالعمل‌های گمرکی، ورود و خروج ارز همراه مسافر دارای ضوابطی است که باید از سوی مسافران رعایت شود.

بر این اساس ورود ارز، اسناد بانکی از قبیل چک بانکی، تضمینی چک مسافرتی یا سایر اسناد مالی قابل انتقال و اوراق بهادار بی نام مانند اوراق قرضه به صورت فیزیکی به هر طریق توسط مسافر به کشور تا سقف ده هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها نیاز به اظهار ندارد و مازاد آن را مسافر می‌بایست در مبادی ورودی به گمرک اظهار کند و پس از انجام تشریفات لازم نسبت به دریافت رسید چاپی دارای کد رهگیری اقدام کند.

در بخش خروج ارز، اسناد بانکی اوراق بهادار بی نام به صورت فیزیکی به هر طریق توسط مسافر به خارج از کشور تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرز هوایی و تا سقف دو هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی مجاز است و مازاد آن منوط به اظهار به گمرک و دریافت رسید چاپی دارای کد رهگیری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز