خبرگزاری کار ایران

به دنبال اظهارنظر درباره اطلاع اسلام‌آباد از محل اختفای بن‌الادن؛

رئیس پیشین آژانس اطلاعات پاکستان ممنوع‌الخروج شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۹۲

براساس کتاب رئیس پیشین آژانس اطلاعات پاکستان، مقام‌های اسلام آباد از محل اختفای رهبر پیشین شبکه تروریستی القاعده خبر داشته و آن را در اختیار مقام‌های ایالات متحده قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مقام‌های پاکستان به دنبال تحقیقات درباره ژنرال «اسد دورانی»، رئیس پیشین آژانس اطلاعات پاکستان، وی را ممنوع‌الخروج کردند.

این حکم در پی آن صادر شد که اسد دورانی در کتابی که اخیرا با یک همکار هندی نوشته است، عنوان کرد که مقام‌های دولت پاکستان از محل اختفای «اسامه بن لادن» سرکرده پیشین شبکه تروریستی القاعده، خبر داشته‌اند. 

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دادگاه رسمی تحقیقات که یک ژنرال ارتش ریاست آن را بر عهده داشت،‌ دستور تحقیق در این‌باره را صادر کرده است».

بر اساس کتاب دورانی، آژانس اطلاعات پاکستان از محل اختفای اسامه بن لادن خبر داشته و آن را در اختیار مقام‌های ایالات متحده قرار داده است. این بیانیه در تضاد با موضع پاکستان در این زمینه قرار دارد. مقام‌های پاکستان، عملیات آمریکا در این کشور در راستای دستگیری بن لادن را «اقدامی یک‌جانبه و غیرقانونی» و نشانی از نقض حاکمیت ارضی این کشور می‌دانند. 

دورانی در کتاب خود نوشته است: «انکار نقش پاکستان در این زمینه و همکاری با آمریکا به این دلیل است که تلاش اسلام‌آباد برای از میان بردن کسی که بسیاری در پاکستان او را “قهرمان” می‌دانند، باعث شرمندگی دولت این کشور است».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز