خبرگزاری کار ایران

عملیات سری برای دستگیری یا کشتن پسر بن‌لادن

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۲۴۴

منابع آگاه از آغاز یک عملیات سری برای یافتن یا کشتن رهبر سابق سازمان تروریستی القاعده خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه میرر، منابع آگاه اعلام کردند بریتانیا یک عملیات سری مشترک آغاز کرده است که در آن سعی در دستگیری یا کشتن «حمزه بن‌لادن» پسر ارشد «اسامه بن‌لادن» رهبر سابق و معدوم سازمان تروریستی القاعده را دارد.

این عملیات که «بگیر یا بکش» نام‌گذاری شده است، توسط نیروهای ویژه هوابرد بریتانیا (اس‌ای‌اس) انجام خواهد شد.

به همین منظور ۴۰ سرباز کار کشته این یگان ویژه بریتانیایی برای یافتن یا کشتن فرزند ۲۸ ساله اسامه بن‌لادن راهی سوریه شده‌اند.

حمزه بن‌لادن در سال ۲۰۱۱ میلادی و پس از کشته شدن پدرش به یکی از فعالان اساسی سازمان تروریستی القاعده تبدیل شده و کشورهای غربی نام وی را در میان ۱۰ تروریست نخست فهرست سیاه قرار داده‌اند.

آمریکا نیز نام وی را در ژانویه سال جاری در فهرست بین‌المللی تروریست‌ها قرار داد.

برخی از گزارش‌ها حاکی از دیده شدن وی در سوریه است.

کارشناسان حوزه تروریسم معتقدند حمزه بن‌لادن در حال آماده شدن برای در اختیار گرفتن رهبری سازمان تروریستی القاعده  بوده و درپی جمع کردن تمامی تروریست‌ها زیر پرچم القاعده پس از شکست داعش در عراق و سوریه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز