خبرگزاری کار ایران

در معاملات امروز رخ داد؛

تغییر مالکیت ۷۷۳ میلیون دارایی مالی در بورس تهران

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۵۸

در داد و ستدهای امروز بورس تهران گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر گروه‌های برتر صنعتی قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از صدا و سیما، در معاملات امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از ۷۷۳ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند.

ارزش مبادلات امروز بیش از دو هزار و ۴۸ میلیارد ریال بود و در ۴۸ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در بازار امروز نمادهای سایپا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی مبین با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت ۹۶ واحدی این متغیر شدند. این متغیر در پایان معاملات امروز به رقم ۹۶ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری معادن و فلزات وگل گهر امروز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع شیمیایی سینا، حمل ونقل خلیج فارس، کارتن ایران، درخشان تهران، فیبر ایران، کابل البرز و سایپا آذین بود.

در مقابل نمادهای سایپا، کاشی الوند، گروه صنعتی سپاهان، سرمایه گذاری اعتبار ایران، پتروشیمی آبادان، قند شیرین خراسان و سیمان تهران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق صکوک مخابرات، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل نمادهای اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام آلومینیوم ایران و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار با بیشترین عرضه‌ها و سنگین ترین صف‌های خرید به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز سهام سایپا دیزل با معامله ۴۷ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک مخابرات با معامله ۱۷۵ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز