خبرگزاری کار ایران

در معاملات روز دوشنبه بورس تهران ثبت شد؛

شاخص 15 واحد رشد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۳۴۲

در جریان معاملات امروز، دوشنبه 9 اسفند 95، گروه های خودرو، فلزات اساسی و انبوه سازی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از 550 میلیون برگه سهم وحق تقدم را به ارزش یک هزار و 348 میلیارد ریال در 54 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در این روز شاخص کل با رشدی 15 واحدی به عدد 77هزار و 590 واحد رسید. شاخص بازار اول در حالی 12 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 165 واحد بالا رفت.

نمادهای پتروشیمی جم، سرمایه گذاری امید، آهنگری تراکتورسازی ایران، پارس خودرو و حفاری شمال بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کردند.

در مقابل نمادهای بانک اقتصاد نوین و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آهنگری تراکتورسازی اریان، صنایع شیمیایی فارس، الکتریک خودرو شرق، لوله و ماشین سازی ایران، سرمایه گذاری اعتبار ایران، لبنیات کالبر و حفاری شمال بود.

در مقابل نمادهای محورسازان ایران خودرو، داروسازی زاگرس فارمد پارس، آلومراد، رادیاتور ایران، قند هکمتان، درخشان تهران و لیزینگ خودرو غدیر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام لوله و ماشین سازی ایران، واحدهای صندوق کیان، سهام بانک انصار و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر تلاش کردند تا با عرضه های سنگین از اوراق صکوک بناگستر کرانه، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام فولاد خراسان، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و سهام سیمان قائن خارج شوند.

در پایان معاملات امروز ایران خودرو دیزل با معامله 28 میلیون سهام بیشترین حجم معاملات و سایپا با معامله 101 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز