خبرگزاری کار ایران

ایجاد 5 محله سبز در زاهدان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۴۱

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: 5 محله سبز در سال جاری در زاهدان ایجاد می شود.

محمد امیر براهویی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز زاهدان ، 5 محله سبز از طریق شهرداری زاهدان و با مشارکت مردم، در سطح شهر ایجاد می شود.

وی افزود: این مشارکت به صورت سازمان یافته است که با همکاری شورایاران، متنفذین، سمن‌ها و .. درخت و نهال در اختیار شهروندان قرارداده می شود و نحوه کاشت و نگهداری آن توسط سازمان‌های مردم نهاد به مردم آموزش داده خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان عنوان کرد: کسانی که درختان و فضای سبز  را در قالب باغچه در جلو  درب منزل خود  نگهداری کنند از تخفیفات عوارض شهرداری بهره مند خواهند شد.

وی افزود: سرانه فضای سبز زاهدان به ازای هر نفر حدود یک متر است و این فضای سبز از لحاظ استانداردها مطلوب نیست باید برنامه ریزی شود.

براهویی عنوان کرد: در زمینه توسعه فضای سبز زاهدان برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: دو مشکل اساسی بر سر راه توسعه فضای سبز زاهدان قرار دارد که یکی از آن ها تامین آب و دیگری تامین نیرو برای نگهداری فضای سبز است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق شهری زاهدان با کمبود نیروی نگهداری از فضای سبز مواجهیم، اذعان داشت: مصوب شده آبیاری و نگهداری بخشی از فضای سبز به بخش خصوصی واگذار شود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از هدررفت آب در زمان آبیاری فضای سبز، یک نفر به عنوان مدیر منابع آبی تعیین شده است.

براهویی اظهار داشت : طرح مطالعاتی استفاده بهینه از آب تصفیه خانه فاضلاب شهری در حال انجام است و در 6 ماهه اول سالجاری اجرایی می شود.

وی در پایان گفت: آبیاری فضای سبز خیابان‌های کشاورز، بلوار بلوچستان ، خیابان میرحسینی ،خیابان رسالت، خیابان طباطبایی تا ورودی شهر زاهدان به منظور ایجاد تحول در فضای سبز شهری را خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز