خبرگزاری کار ایران

سید موسی خادمی:

دستگاه‌های اجرایی امکانات ورزشی خود را در اختیار ورزشکاران قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۸۶

استاندار لرستان گفت: یک درصد از اعتبارات هر دستگاه در حوزه ورزش هزینه شود

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی با بیان اینکه استان دارای استعداد‌های خوبی در ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی است، اظهار کرد: علی‌رغم اعتبارات خوبی که در دولت تدبیر و امید برای حوزه ورزش تخصیص داده شده، امکانات و تجهیزات خوبی برای بالفعل‌کردن این استعدادها در لرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه لرستان دارای بخش‌خصوصی قوی در حمایت از ورزش نیست، افزود: نگاه‌ها بر این است که دولت همه این کمبودها را جبران کند.

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم استفاده از اعتبارات خوبی که در سطح ملی وجود دارد، بیان کرد: باید تلاش کرد سهم منابع استانی را از بودجه ملی گرفت.

وی به بودجه جاری فصل ۵ تربیت‌بدنی اشاره کرد و با بیان اینکه ورزش و جوانان از محل اجاره سالن‌های ورزشی درآمدهایی کسب می‌کند که در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد، افزود: با پیشنهاد دولت ۲۷ دهم درصد ارزش افزوده را در اختیار ورزش و جوانان گذاشته شده که بخشی از آن استانی و بخش دیگر ملی مربوط می‌شود که باید تلاش کنیم تا سهم خود را از آن بگیریم.

خادمی به در اختیار قرار دادن امکانات ورزشی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: یک‌درصد از اعتبارات هر دستگاه باید در حوزه ورزش هزینه شود. البته از بودجه عمومی نمی‌توان در ورزش حرفه‌ای هزینه کرد و در قانون بودجه بر هزینه کردن در حوزه ورزش همگانی تاکید شده است.

وی بر لزوم هم‌فکری و تعامل یکدیگر برای هزینه کردن این اعتبارات در حوزه ورزش تاکید کرد و با اشاره به ارائه راه‌حل مناسب در این زمینه گفت: زمین‌های ورزشی روستایی در اولویت است که از امکانات دستگاه‌ها و اعتبارات ورزشی استفاده خواهیم کرد.

مقام عالی‌رتبه استان با آرزوی موفقیت برای حضور ورزشکاران لرستانی در مسابقات المپیک، خاطرنشان کرد: برای ورزشکارانی که موفق به کسب مقام جهانی شوند جوایز و هدایایی درنظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز