خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

همگرایی نیازمند تساهل و تسامح بین همه نیروها است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۸۸۸

استاندار لرستان گفت: فعالیت‌های اجتماعی بستر مشارکت مردم برای بهبود اوضاع اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی در جلسه ستاد جوانان حسن روحانی در استان اظهار داشت: حساسیت شما جوانان لرستانی به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فعالیت در حوزه‌های عمومی با ارزش و قابل احترام است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات باید متناسب امکاناتی که در دسترس هست حرکت کرد، بیان داشت: اولویت کار ما در استان به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام است.

استاندار لرستان تصریح کرد: از بین پروژه‌های استان 100 طرح مهم اقتصادی و عمرانی را نسبت به دیگر واحدها در اولویت قرار داده تا بتوانیم آنها را به نتیجه برسانیم.

وی در ادامه افزود: بخشی از پروژه‌های استان دولتی است که پیگیر خواهیم شد اما بخش دیگر این طرح‌های اقتصادی به بخش خصوصی مربوط می‌شود و به نتیجه رساندن آن به توانایی و اهلیت بودن سرمایه‌گذار بستگی دارد.

خادمی فضای کسب و کار را در استان نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: بد بودن فضای کسب و کار در لرستان بخشی به عملکرد دولت و نظام مربوط می‌شود اما بخش مهم توسعه نیافتگی به عوامل و فضای داخلی در پذیرش بخش خصوصی و سرمایه گذار غیر بومی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه برای هر دستگاهی مطابق با وظایفشان شاخص‌هایی تعریف شده، گفت: بر اساس شاخص‌های تعریف شده دستگاه‌های اجرایی موظفند طبق برنامه ریزی سالیانه حرکت کنند؛ از طرفی با این روش می‌توان توانایی و عملکرد دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

استاندار لرستان با تاکید به همگرایی تمامی گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی تصریح کرد: همگرایی نیازمند تساهل و تسامح بین همه نیروها است و در این صورت می‌توان به بخش خصوصی نشان داد که لرستان همه شرایط لازم را جهت سرمایه‌گذاری دارد.

خادمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اجتماعی بستر قانونی مشارکت مردم در بهبود وضعیت اجتماعی هستند، اظهار داشت: جوانان باید بحث فعالیت‌های اجتماعی را برای رفع معضلات بیکاری، اعتیاد و... گسترش دهند.

وی افزود: در سطح استان توازن منطقه‌ای حائز اهمیت است و باید به همه شهرستان‌های استان به صورت یکسان توجه کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه امسال دولت از محل صندوق توسعه ملی 11 هزار میلیارد تومان برای اشتغال پیش بینی کرده، بیان داشت: این تسهیلات با سود 6 درصد بوده که سهم لرستان از این اعتبارات 3.2 درصد کل آن است. دولت برای سرمایه گذاری در قالب طرح رونق تولید 20 هزار میلیارد تومان بانک‌ها را موظف کرده که به صنایع تسهیلات پرداخت کند.

خادمی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت در استان از برنامه‌های خوب برای توسعه اقتصادی و کشاورزی همچنین بالا بردن درآمد کشاورزان است.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز