خبرگزاری کار ایران

براساس تفاهم نامه همکاری سه معاونت بهداشت، درمان و آموزش؛

درمانگاه های تخصصی دیابت تاسیس، تجهیز و راه اندازی می شوند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۹۰۳

تفاهم نامه همکاری در زمینه تاسیس، تجهیز و راه اندازی درمانگاه های تخصصی دیابت به منظور ارائه خدمات استاندارد براساس راهنماهای بالینی(گایدلاین ها) ، بین معاونت‌های آموزشی، درمان و بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منعقد شد.

به گزارش ایلنا، براساس این تفاهم نامه که در راستای برنامه ریزی های کلان جهت ارتقای سلامت جامعه و با توجه به اسناد بالادستی نظیر «سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط» و «چارچوب ملی ارایه خدمت در بیماری دیابت» به امضا رسید، دانشگاه های علوم پزشکی مکلف شدند که با ایجاد بستر لازم، زمینه دستیابی به اهداف مذکور در حوزه دیابت را فراهم کنند. 
 
بر اساس این تفاهم نامه، راه اندازی درمانگاه های تخصصی دیابت زیرمجموعه کلینیک ویژه مستقر در بیمارستان های آموزشی یا درمانگاه های تخصصی دیابت به شکل مستقل، راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات، بکارگیری پزشک عمومی دوره دیده دیابت یا متخصص داخلی، مشاوره با پزشک فوق تخصص غدد در صورت نیاز جهت طرح درمان یا تغییر آن، تجهیز و استقرار کلینیک زخم پای دیابتی، تجهیز و استقرار واحد آموزش و تغذیه، آزمایشگاه و اتاق احیا و ارجاع به واحدهای تخصصی در دستور کار قرار دارد. 

همچنین مقرر شده است پس از اجرای مفاد این تفاهم نامه، نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه به وزارت بهداشت و کمیته تعیین شده جهت پشتیبانی و نظارت بر اجرای این تفاهم نامه  اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز