خبرگزاری کار ایران

یادداشت سیف‌اله صمدیان درباره فیلم سه رخ؛

تولدی دیگر برای صاحب صندلی‌های خالی!

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۴۱۸

سیف‌اله صمدیان بعد از تماشای فیلم سه رخ ساخته جعفر پناهی، یادداشتی را درباره این فیلم نوشت.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت سیف‌الله صمدیان که برای ایلنا ارسال شده، به شرح زیر است:

تولدی دیگر برای صاحب صندلی‌های خالی!

محال بود فکر کنم جوان کم رو و کم صحبتی که در سال 1995 داخل هواپیمایی که هر دوی ما را برای اولین بار به جشنواره کن می‌برد، همانی باشد که پس از گذشت 23 سال، فیلمش و صندلی خالی‌اش، از مهمترین اتفاقات کن 2018 شده است!

جعفر پناهی، پدیده و میوه غریبی‌ست که حاصل درهم آمیختگی هنر و پشتکاری رشک‌انگیز با سیاست‌زدگی سرزمین غریب‌تری چون ایران است!

آنچه پیش رو داریم واقعیت غیرقابل انکار سماجت تلخ وشیرین پناهی برای پرطراوت نگهداشتن نیرو و انرژی درونی غریبی است که می‌توانست در همان ماه‌ها و سال‌های اول تعلیق فرو بریزد!

من همیشه از جنس و موضوع فیلم‌های اخیر پناهی، با توجه به استعداد و قدرت واقعی فیلمسازی او که گویی در بازخوردِ لاجرم با موج سیاست زده نا مطلوب داخل و جو شبه فرهنگی-سیاسی رسانه در خارج از کشور ساخته می‌شدند، راضی و خوشحال نبودم.

...و اما با دیدن فیلم "سه رخ"

رخ از رخ ام شکفت! و شمع تولد دوباره جعفر پناهی را بدون حضور فیزیکی او روشن کردم.

فیلم "سه رخ" همان طراوت، سادگی و عمق انسانی و حتی تکنیکی قوی‌تر سینمایی را دارد که در فیلم "بادکنک سفید" او دیده بودیم. فیلمی که در همان سال 1995و در  اولین حضور پناهی در جشنواره کن، جایزه دوربین طلایی را برایش به ارمغان آورد.

بازی خارق‌العاده و ماندگار "بهناز جعفری"، فیلمبرداری پخته "امین جعفری" و تدوین درست "مستانه مهاجر" از دیگر  ویژگی‌های بارز فیلم "سه رخ" است، فیلمی که پناهی را به نفس و نَفَس"سینما" نزدیکتر کرده است!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز