خبرگزاری کار ایران

هشتاد و یکمین سالروز ایران درودی؛

امیدوارم موزه ایران درودی را 11 شهریور 1397 افتتاح کنم+فیلم

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۴۱۰

ایران درودی گفت: از خدا می‌خواهم تا ساخت موزه ایران درودی زنده باشم و با دست‌های خودم تابلوهایم را به دیوار موزه‌ام آویزان کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تولد هشتاد و یکمین سال تولد ایران درودی 11 شهریورماه در گالری فرمانفرما برگزار شد.

در این مراسم، چهره‌هایی هم‌چون جعفر پناهی (کارگردان سینما)، مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان)، علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد فارابی)، تهمینه میلانی (کارگردان سینما)، مستانه مهاجر (تدوینگر)، احمد مسجدجامعی (از اعضای شورای شهر تهران)، تکتم فرمانفرما (مدیر گالری فرمانفرما)، محمدحسن ملک‌مدنی (شهردار سابق تهران) و ... حضور داشتند. 

در ابتدا ایران درودی با تفألی به دیوان حافظ و آرزوی راه‌اندازیِ هرچه زودتر موزه‌اش، گفت: از خدا می‌خواهم تا ساخت موزه ایران درودی زنده باشم و با دست‌های خودم تابلوهایم را به دیوار موزه‌ام آویزان کنم.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: قدردانِ همه شماهایی هستم که با جان و دل همراهم بودید. خیلی خوشحالم که نامم ایران است. امیدوارم با حضورتان موزه درودی را در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی در ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۷ افتتاح کنم. از تکتم فرمانفرماییان متشکرم که به پیشنهاد او امروز جشن تولدم در گالری فرمانفرما با این شکوه برگزار شد. بعد از من، مستانه مهاجر و تکتم نعیمی مدیر برنامه‌هایم، کارهای موزه‌ام را دنبال خواهند کرد.

این نقاش برجسته اعلام کرد: نسل جوان، روزی خواهد فهمید که ما برای هنر معاصر ایران چه کرده‌ایم. این نسل آنچه را که ما نداشتیم تلافی خواهد کرد. من با مقالات و کتاب‌هایم، نقاشی مدرن را برای ایران آوردم. زمانی که من شروع به نقاشی کردم بدترین ناسزاها را شنیدم اما خوشحالم که فرزندِ همین آب و خاکم.

در ادامه درودی، خطاب به مسجدجامعی گفت: از حالا، تازه کار من با شما شروع می‌شود. شما همیشه کارهای مرا دنبال کرده‌اید، پس از شما می‌خواهم که مجوز آرامگاه من را نیز بدهید.

به پیشنهاد احمد مسجدجامعی شمع‌های تولد هشتاد و یک سالگی ایران درودی برای نگه‌داری در موزه‌اش حفظ شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز