خبرگزاری کار ایران

سوار بر مرکب امید پیش به سوی زندگی

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۲۰۶

زن سرپرست خانوار البرزی با تلاش و پشت سر گذاشتن ناآرامی‌های زندگی و دریافت وام قرض‌الحسنه اشتغال از کمیته امداد یک دستگاه تاکسی خریداری کرده و ضمن رسیدن به خودکفایی با کمک این نهاد صاحب‌خانه شده است.

به گزارش ایلنا، انوی مددجوی خودکفا شده البرزی با بیان اینکه سال ۸۰ با مردی که شغلش مکانیکی بود ازدواج می‌کند، گفت: پس از آغاز زندگی مشترک وضع مناسبی داشتیم و رابطه‌ام با همسرم خوب بود تا اینکه سه سال گذشت و خداوند به ما یک دختر عطا کرد ولی متأسفانه بعد از به دنیا آمدن فرزندم متوجه شدم همسرم معتاد شده است.

این مددجو متذکر شد: خیلی سعی کردم به او فرصت بدهم و کمک کنم تا اعتیادش را ترک کند و در این راه پنج بار او را به کمپ بردم و پنج بار نور امید در دلم زنده شد که بعدا به کورسوی امید تبدیل شد. ولی هیچ اثری نداشت و هر بار که از کمپ مرخص می‌شد در کمتر از یک ماه دوباره شروع می‌کرد و آن زمان بود که من، خودش و دخترمان قربانی هیولای اعتیاد شده بودیم.

وی ادامه داد: من نزد خدای متعال و وجدانم روسپیدم چون برای حفظ زندگی و نجات همسرم پنج بار تلاش کردم ولی او همیشه مشغول خوش‌گذرانی با دوستانش و مصرف افیون بود. پس از مدتی به علت حمل مواد مخدر دو سال به زندان افتاد و مجبور بودم به خاطر تأمین هزینه‌های زندگی با کارکردن در یک آسایشگاه سالمندان خرج خودم و دخترم را دربیاورم. همسرم بعد از آزاد شدن از زندان و گذراندن دوران محکومیت متأسفانه متنبه نشد و آزار و اذیتش نیز نسبت به ما بیشتر شد.

مددجوی موفق البرزی با بیان اینکه هنگام کارکردن در آسایشگاه دخترش در خانه تنها می‌ماند و همیشه نگران او بوده، گفت: ناگزیر با پذیرش شکست در زندگی و به دلیل نداشتن امنیت جانی با سختی فراوان از شوهرم جدا شدم و به دلیل تنهایی فرزندم امکان کارکردن در آسایشگاه نیز برایم فراهم نبود.

زن سرپرست خانوار البرزی با اشاره به اینکه بعد از طلاق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده، افزود: با معرفی یکی از همسایه‌ها به کمیته‌امداد مراجعه کردم و سال ۹۰ تحت حمایت این نهاد قرار گرفتم. پس از یک‌سال امدادگران بخش اشتغال به من پیشنهاد دریافت تسهیلات خودکفایی دادند چون گواهینامه داشتم با پیگیری و کمک کمیته‌امداد از تاکسیرانی مجوز گرفتم و سال ۹۲ با دریافت ۱۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه کمیته‌امداد و ۸ میلیون تومان پس‌انداز خودم یک تاکسی دست دوم خریدم و مشغول به کار شدم.

وی در پایان گفت: سال ۹۵ از کمیته‌امداد یک وام تکمیلی ۱۵ میلیون تومانی دیگر گرفتم و با فروش ماشین قبلی یک‌دستگاه تاکسی صفر کیلومتر تهیه کردم. هم‌اکنون در یکی از خطوط تاکسیرانی کرج کار می‌کنم و به یاری خدا و کمک‌های کمیته امداد توانستم خانه بخرم و اقساط وام خودرو را نیز پرداخت کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز