خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی فارس خبرداد:

گرد و خاک در شیراز ۱۴ نفر را راهی بیمارستان کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۶۱۴

گرد و غبار شدید در شیراز ۱۴ نفر را با مشکلات تنفسی روانه بیمارستان کرد.

به گزارش ایلنا، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در این خصوص گفت: از صبح یکشنبه تا ساعت ۶ بعداز ظهر ۱۴ نفر با عارضه تنگی نفس ناشی از وقوع پدیده گرد و خاک در مراکز شیراز پذیرش شدند.

 محمد جواد مرادیان افزود: از این تعداد یک نفر در بخش بیمارستان نمازی و ۱۳ نفر نیز پس از اقدامات درمانی اولیه و گرفتن دارو و اکسیژن مرخص شدند.

مرادیان همچنین اظهار داشت: طی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت نیز ۶۸ نفر از شهروندان فارسی به علت شدت و گرد و خاک با مشکل تنفسی مواجه شده بودند و به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

به گفته مرادیان از این تعداد بیمار ۲۶ مورد مربوط به مشکلات تنفسی و ۴۲ بیمار نیز به دلیل مشکلات قلبی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در پایان از شهروندان به ویژه بیماران قلبی و تنفسی، مادران باردار، افراد مسن و کودکان خواست با توجه به ادامه پدیده گرد و خاک از تردد غیر ضروری در هوای آزاد خودداری کرده و در صورت تردد از ماسک مناسب فیلتر دار استفاده کنند.

وی افزود: خانواده‌ها در و پنجره‌های منازل را بسته نگه دارند و از آمد و شد غیر ضرور به خارج از منزل خود داری کرده و در صورت لزوم از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز