خبرگزاری کار ایران

جلالی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

حضور ۲۲ کشور عضو کمیته قدس در کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۱۱

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در جمع خبرنگاران گفت: کشور عضو کمیته قدس اتحادیه بین‌المجالس آسیایی در این کنفرانس شرکت می‌کنند، پس از انجام سخنرانی‌ها قطعنامه پایانی صادر می‌شود و در خصوص نوع واکنش پارلمان کشورهای اسلامی در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در حاشیه صحن علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی،  کاظم جلالی نماینده تهران، ری و شمیرانات در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه فردا دوشنبه  کمیته قدس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی به میزبانی تهران و با حضور علی لاریحانی برگزار خواهد شد، گفت: ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف قواعد بین‌المللی تصمیم گرفته که سفارتخانه آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل کند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران که ریاست اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی را برعهده دارد، این کنفرانس را برگزار می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه افزود: ریاست اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی بر عهده لاریجانی است و ایشان به دبیرخانه دستور دادند تا جلسه کمیته قدس بین‌المجالس اسلامی در تهران برگزار شود. ضمن اینکه فردا ساعت ۱۰ صبح این کنفرانس توسط رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌شود.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد:  ۲۲ کشور عضو کمیته قدس اتحادیه بین‌المجالس آسیایی در این کنفرانس شرکت می‌کنند،  پس از انجام سخنرانی‌ها قطعنامه پایانی صادر می‌شود و در خصوص نوع واکنش پارلمان کشورهای اسلامی در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه این کنفرانس در سطح نمایندگان مجلس کشورهای اسلامی برگزار می‌شود که نواب رئیس و روسای کمیسیون‌های مجلس هرکشور در این کمیته عضو هستند، گفت: نمایندگان کشورهای افغانستان، الجزایر، آذربایجان، بورکینافاسو، ترکیه، چاد، کویت، قطر، سوریه عراق، اردن، لبنان، فلسطین، لیبی، سودان، سومالی، موزامبیک، گینه بیسائو، مالی ،اوگاندا و سنگال در این کنفرانس حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز