خبرگزاری کار ایران

سخنان تکراری وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۵۹

وزیر ارشاد می‌گوید: در دوسال گذشته شرایط به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و ناشران درخواست بازگشت به مصلی را داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه) در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب و در جمع خبرنگاران درباره بازگشت نمایشگاه به مصلی گفت: مهمترین مساله این است که ادله انسان ادله درستی باشد و او پیش وجدان خود و افکار عمومی و رسانه‌ها با این استدلال‌ها زیر سوال نروند. منتهی نتیجه در اختیار ما نیست ما با این دید به شهر آفتاب رفتیم که مکان نمایشگاهی دائمی برای نمایشگاه کتاب مهیا شود آن هم با فضایی وسیع و محیطی نمایشگاهی مخصوصا اینکه با آغاز به کار شهر آفتاب با نمایشگاه کتاب امیدوار بودیم سند تملک معنوی این پروژه با حوزه کتاب و فرهنگ بخورد.

او ادامه داد: در همین راستا قرارداد شش ساله با شهرداری بسته شد ولی ما انتظار داشتیم زیرساخت‌ها و سالن‌های شهر آفتاب هم افزایش پیدا کند و هم نواقص موجود آن برطرف شود علاوه بر اینها انتظار داشتیم نمایشگاه شهر آفتاب میزبان دیگر نمایشگاه‌های شهری تهران نیز باشد اما در این دو سال دیدیم شرایط به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و ناشران درخواست بازگشت به مصلی را داشتند البته ما با شهرداری مذاکراتی داشتیم منتهی مشخص شد زمان و هزینه لازم برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز وجود ندارد و بازگشت به مصلی جدی شد. شرایط مصلی اکنون آماده به نظر می‌رسد و امیدواریم نمایشگاه خوبی را در این جا شاهد باشیم.

صالحی در پایان درباره دیپلماسی فرهنگی در نمایشگاه کتاب نیز گفت:‌ یک مساله مهم در نمایشگاه کتاب بحث دیپلماسی فرهنگی است که در این چند سال با جدیت پیگیری کرده‌ایم پدیده میهمان ویژه با همین رویکرد آغاز شده که معمولا ارتباطاتی دوسویه را با سایر کشورها رقم می‌زند. ارتباطاتی که آغاز مبادلات فرهنگی با سایر کشورها خواهد بود آن هم نه فقط در ایام نمایشگاه همین امسال گفت‌وگوهای خوبی با وزیر فرهنگ صربستان داشته‌ایم و کشورهای روسیه، چین، ایتالیا، افغانستان و عمان نیز سال گذشته با حضورشان باب جدیدی در دیپلماسی فرهنگی باز کردند امسال همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌تواند فرصتی باشد که بیش از پیش به حوزه نشر توجه کنیم فضاهای علمی و فرهنگی نمایشگاه هم بیشتر از گذشته جدی گرفته شده و خوشبختانه به رغم تاخیر در آغاز کارها با همدلی و همت صنف امیدواریم نمایشگاه خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز