خبرگزاری کار ایران

قطعنامه گردهمایی کارگران و بازنشستگان قزوین به مناسبت روز جهانی کارگر

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۶۱

مراسم روز جهانی کارگر؛ تشکل‌های کارگری و بازنشسته قزوین با قرائت قطعنامه در ورزشگاه کارگران شهر صنعتی البرز در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این قطعنامه با اشاره به اینکه تصویب بند ز تبصره لایحه بودجه سال ۹۷ که براساس آن سهم درمان سازمان تامین اجتماعی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود، از وضعیت بد اقتصادی، گرانی، بیکاری و عدم اجرای دقیق مقررات کار و تامین اجتماعی انتقاد شده است.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

با درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا، معمار انقلاب اسلامی ایران و آرزوی توفیق و طول عمر با برکت برای رهبر معظم انقلاب، سال حمایت از تولید ایرانی نامگذاری شده است.

مسئولان، صنعتگران و کارگران باید بدانند که برای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیش از هر چیز نیاز به همت، پشتکار و برنامه‌ریزی دارد و باید همگی بیدار و آگاه باشند که رسیدن به حمایت از تولید ایرانی نیاز به ابزار دارد. سرمایه‌گذاری، بالا بردن دانش مدیریت، برنامه‌ریزی رقابت با محصولات مشابه وارداتی از نظر کیفیت، آمادگی جنگ رقابتی برای عرضه تولید محصولات ایرانی و آ‌نچه که مهم به نظر می‌رسد دستان پرتوان صحنه تولید یعنی کارگران می‌باشد. باید با تامین امنیت شغلی کارگران دلگرمی و نگاه امیدوارانه در دل کارگران را زنده کنیم چون اولین حرکت به سوی حمایت از تولید ایرانی و نقطه شروع پس از برنامه‌ریزی و تامین مواد اولیه تولید، کارگر است که باید امنیت شغلی کارگران تامین شود تا از کارگران رفع ظلم گردد.

برای بررسی و ریشه‌یابی فساد، از هم پاشیدگی خانواده‌ها، مظلومیت کارگران و تولید در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کشور که هیچ، در استان نیز در ماه، نیم ساعت برنامه‌ کارگری ندارند تا مشکلات کارگران که ماه‌ها حقوق نگرفته‌اند و در ورطه فساد و از هم پاشیدگی خانواده‌ها قرار گرفته‌اند، بررسی شود. از صدا و سیمای استان قزوین درخواست داریم به کارگران و بازنشستگان که هفتاد درصد جمعت استان را تشکیل می‌دهند، گوشه چشمی هم داشته باشند.

۲. سازمان تامین اجتماعی وضع خوشی ندارد و روزگار را مانند ما کارگران به سختی می‌گذراند به جای اینکه دولتمران به همراه وزیر بهداشت کمک کنند تا سازمان به بن بست نرسد، جناب وزیر بهداشت به میزان ۱۵ میلیون نفر به سفره سازمان تامین اجتماعی به عنوان طرح سلامت اضافه کرده درحالیکه بیمه‌شدگان وارثان اصلی سازمان سه مرحله بیمه پرداخت می‌کنند، زمان اشتغال، زمان بازنشستگی و در کنار آن بیمه تکمیلی. اما افرادی با درآمد بالا به عنوان طرح سلامت ۵ درصد بیمه پرداخت می‌کنند و از سفره ما استفاده می‌کنند. آقای وزیر بهداشت، کار را دستوری نمی‌توان پیش برد ما درخواست داریم دست با محبت خود را از جیب جامعه مظلوم بیمه‌شدگان بردارید چون حضرت علی(ع) می‌فرماید هر کس در مال دو شریک دارد وارث و حوادث است، پس از این فرمایش حضرت علی(ع) پند بگیرید و خود را شریک سازمان قلمداد نکنید.

۳. مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد بند ز ماده ۷ قانون بودجه سال ۹۷ گام دیگری بود به دست‌اندازی به اموال سازمان تامین اجتماعی که صد در صد آن متعلق به کارگر است که هر کدام به صورت میانگین ۳۰ سال بیمه پرداخت کرده‌اند. دولت محترم به جای پرداخت سرانه درمان ما کارگران، بخشی از درآمد بودجه خود را از اموال شخصی سازمان یعنی بیمه‌شدگان تامین می‌نماید سازمانی که بخش سرمایه‌گذاری آن شده بود حیاط خلوت و محل غارت اموال ما. از مجلس محترم و دولتمردان می‌خواهیم با توجه به اینکه ظرفیت مظلومیت ما پرشده و عدم پرداخت حقوق بازنشستگان به موقع خود، و در سرآشیبی سقوط قرار گرفتن سازمان، تا دیر نشده از واریز ۹ بیست و هفتم از حق بیمه پرداختی بیمه‌شدگان جلوگیری نمایید که مولای متقیان، حضرت علی(ع) می‌فرماید سنگ را به آنجا که از آنجا آمده بازگردانید.

۴. از دولت محترم درخواست داریم وضعیت سازمان تامین اجتماعی را که با دریافت وام، حقوق بازنشستگان را تامین می‌کند، مورد بررسی قرار داده و دیون دولت را به سازمان که بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است به‌صورت ماهیانه واریز نماید و بیمه‌شدگان را در مقابل سازمان تامین اجتماعی و مجلس قرار ندهد. دراز کشیدن در کف خیابان شایسته کارگران و بازنشستگان و مردم ایران که اکثر آنها رزمندگان دفاع مقدس هستند نیست و توجه داشته باشید که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

۵. وضعیت اشتغال بسیار تاسف‌انگیز است، فروسدگی ماشین آلات، عدم مدیریت، سودهای کلان بانکی، واردات، قاچاق و ... و همچنین فراری دادن سرمایه از تولید به دلالی و کارهایی که ریالی برای اشتغال سود ندارد که هیچ، باعث اشتغال‌های ناپایدار و گمراه کردن آمار بیکاری می‌گردد. از مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید درخواست می‌‌شود وضعیت موجود از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده‌ها و افزایش بزهکاری و هنجارشکنی‌ها که ۹۰ درصد ناشی از بیکاری می‌باشد در نظر بگیرید و اقدام نمایند. در حال حاضر استان قزوین علاوه بر شرکت‌های تعطیل شده، ۶۶ واحد مشکل‌دار دارد که در مجموع ۳۹۸ ماه مطالبات معوق کارگران را پرداخت نکرده‌اند، درخواست اقدام عاجل داریم و مولای متقیان، مظهر عدالت می‌فرماید کسی که فرزندش کشته شده بر کشته شدن فرزندش شکیبایی دارد اما کسی که مالش را ربوده‌اند بر ربودن مالش طاقت نمی‌آورد.

۶. کمی از مشکلات بازگو شد و نیاز به مثنوی هفتاد من کاغذ نیست. مخاطبین این خواست‌ها گوش شنوا داشته باشند و اجازه ندهند بدسگالان از این موقعیت استفاده کرده و ایمان ما و پایبندی به انقلاب و پاسداری از خون هزاران شهید انقلاب و جنگ تحمیلی را به بازی بگیرند، در مقابل بر کارگران و همه آ‌حاد مردم واجب است گوش به فرمان ولی امر مسلمین و در این برهه زمانی که در مرزهای غربی و شرقی و جنویب ما را جنگ و خونریزی احاطه کرده قدر این امنیت را بدانیم و اجازه ندهیم آمریکا و عواملش رژیم آدم‌کش سعودی با دخالت‌های بی‌شرمانه امنیت ما را با خطر مواجهه کند ما ایستاده‌ایم، ایستاده‌ایم، ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز