خبرگزاری کار ایران

در یادداشتی مطرح شد؛

استفاده از کالای خارجی یعنی فرزندنمان به خیل تحصیل کرده‌های بیکار خواهند پیوست

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۸۴۱

اگر مصرف‌کننده ایرانى انتخاب و استفاده تولیدات کشاورزى ارزان تر وارداتى را بر خرید مشابه تولیدات داخلى ارجح بداند، در آینده‌اى نزدیک باید با خیل مهاجرت‌ها و تخلیه روستاها و مشکلات اجتماعى و اقتصادى ناشى از این پدیده براى خود و جامعه مواجه شود.

به گزارش ایلنا، علی توسطی (رییس کمیسیون ارتباطات اتاق اصناف تهران) در یادداشتی به اهمیت حمایت از کالای ایرانی پرداخت و نوشت: در مبحث "توسعه درون زا " یکى از اساسى‌ترین مولفه‌ها بحث حمایت‌هاى جامع و عقلانى از تولیدات کالا و خدمات داخلى است. تغییر "باورهاى فرهنگى" مردم مقدم بر تقویت و ایجاد زیرساخت‌هاى اقتصادى و تکنولوژیک است.

با توجه به ملاحظاتى چون گسترش روزافزون ارتباطات واقعى و مجازى از طریق رسانه‌هاى گوناگون، ازدیاد میل مردم به مصرف گرایى، تبلیغات وسیع و عامه‌پسند صنعت مد و فشن، ایجاد ارزش‌هاى کاذب در استفاده از انواع پوشاک، تلفن همراه، عطر و ادکلن و لوازم آرایشى و مواد غذایی تا دخانیات و ... برخى از آثار" عصر انفجار اطلاعات" است.

سود و منفعت ابرشرکت‌هاى کشورهاى تولیدکننده کالاها در تسخیر بازار کشورهاى هدف است. این موضوع فى‌نفسه خوب یا بد نیست چون اگر تولیدکننده‌هاى ایران هم بتوانند با بازاریابى و تحرک‌هاى تجارى به بازار کشورهاى دیگر نفوذ کنند جاى تشویق و تحسین دارند.

اما واقعیت‌ها را باید پذیرفت، اگر مصرف کننده ایرانى انتخاب و استفاده تولیدات کشاورزى ارزانتر وارداتى را بر خرید مشابه تولیدات داخلى ارجح بداند، در آینده‌اى نزدیک باید با خیل مهاجرت‌ها و تخلیه روستاها و مشکلات اجتماعى و اقتصادى ناشى از این پدیده براى خود و جامعه مواجه شود.

اگر مصرف کننده ایرانى استفاده از ابزار و پوشاک و تجهیزات مختلف تولید داخل را به جرم نداشتن بسته‌بندى زیبا و یا تفاوت قیمت جزیى با مدل مشابه چینى تحریم کند، باید بداند که تمام زحمات و هزینه‌هایى را که براى آموزش فرزندان خود متقبل مى‌شود بیهوده است و در آینده نزدیک فرزندش به خیل تحصیل کرده‌ها و مهندسین بیکار خواهد پیوست.

باور کنیم اگر هر کدام از ما هر روز به عنوان یک رسالت و وظیفه ملى یک گام به جلو برداریم، روزانه هشتاد میلیون گام پیش رفته‌ایم.

گام اول: از برداشتن یک مربا یک جوراب یک لامپ یک پرتغال یک ظرف یک کنسرو یک لباس یک نوشابه ""خارجى"" از قفسه فروشگاه خوددارى کنید.به زودى ثمره گام‌هاى بعدى را در تولید، اشتغال و رونق اقتصادى مشاهده خواهید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز