خبرگزاری کار ایران

معاون آبخیزداری استان تهران خبرداد:

بهره برداری از پروژه آبخیزداری و آبخوانداری نیروگاه مولد شاهد پاکدشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۹۵۷

معاون آبخیزداری استان تهران از افتتاح و بهره برداری پروژه آبخیزداری و آبخوانداری نیروگاه مولد شاهد شهرستان پاکدشت با اعتباری معادل 20 میلیارد ریال همزمان با روز منابع طبیعی و آبخیزداری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا زکی‌زاده با اعلام این خبر افزود: این پروژه در حوزه آبخیز پاچالک شهرستان پاکدشت به وسعت 6080 هکتار با همکاری و مشارکت این اداره کل و شرکت تولید نیروی برق دماوند و شرکت مولد نیروی شاهد اجرا شده است که ارزش اقتصاد مهندسی آب ناشی از کنترل سیلاب و تغذیه آب آبخوان و استحصال آن برای نیروگاه 10 میلیارد ریال در سال است.
 
وی عملیات آبخیزداری را راهکاری اساسی و علمی برای جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش و کنترل سیلاب و تقویت سفره های آب زیرزمینی دانست و اظهار داشت: این پروژه با اهداف کاهش خطر ریسک سیلاب به عرصه نیروگاه، مهار آب برای تغذیه سفره آب زیر زمینی و تأمین بخشی از آب مورد نیاز نیروگاه به مرحله اجرا درآمده است که با بهره‌برداری از این پروژه در پی هر بار سیلاب، ظرفیت کنترل و پخش سیلاب و تغذیه آبخوان به میزان 100 هزار مترمکعب فراهم می‌شود.
 
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری استان تهران خاطر نشان کرد: برای انجام این پروژه عملیات خاکی به حجم 40 هزار مترمکعب و عملیات بیولوژیکی با کاشت 35 هزار اصله نهال شامل گونه های سنجد، کاج تهران، سرو خمره‌ای، شورگز، زیتون تلخ و آتریپلکس به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز