خبرگزاری کار ایران

دو پروژه آبخیزداری در حوضه آبخیز داری مراغه پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۸۳

افزایش زمان تمرکز و تاخیر در جریان روانابها، کاهش شدت سیلاب های محتمل، تغذیه سفره آب های زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی، افزایش تولیدات مرتعی و کاهش میزان فرسایش خاک از مزایای اجرای طرح های آبخیزداری به شمار می رود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مراغه از اتمام دو پروژه آبخیزداری در محدوده حوضه آبخیز این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار میرجعفر رضوی امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این دو عملیات آبخیزداری سنگی ملاتی در حوضه آبخیزداری این شهرستان تا پایان ۹ ماهه سالجاری به اتمام رسیده است گفت: این پروژه ها در دو حوضه آبخیز اسفستانج و بلوک آباد با هزینه ای بالغ بر ۷۶۰ میلیون ریال انجام گردیده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مراغه همچنین به اجرای یک پروژه احداثمیادین پین فرسایش و پلات رسوب حوضه زوجی روستای هریس از توابع این شهرستان اشاره کردد و افزود: هزینه اجرای این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۲۲۳ میلیون ریال آغاز گردیده است.

وی از مزایای اجرای طرح های آبخیزداری را افزایش زمان تمرکز و تاخیر در جریان روانابها، کاهش شدت سیلاب های محتمل، تغذیه سفره آب های زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی، افزایش تولیدات مرتعی و کاهش میزان فرسایش خاک برشمرد و اضافه کرد: جمع آوری روان آب های سطحی، احیاء و توسعه اراضی کشاورزی و ایجاد اشتغال موقت از دیگر فوائد اجرای این پروژه ها می باشد.

رضوی تاثیرات چشمگیر اجرای عملیات آبخیزداری را نشانگر سرمایه گذاری مطمئن با کمترین میزان خطر پذیری و بازدهی بسیار مطلوب در جهت توسعه پایدار دانست و گفت: هرگونه هزینه کرد در این بخش کمک به حفظ طبیعت و هدیه ای ارزشمند برای نسل های آتی این مرز و بوم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز