خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران منطقه ساری :

عرصه‌های منابع طبیعی پشتوانه بخش کشاورزی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۷۴

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، مراسم درختکاری در شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، این مراسم با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر کل منابع طبیعی مازندران و دیگر مسولان استانی و شهرستانی با کاشت درخت اجرا شد و هر یک از مسوولان به مناسبت این روز یک اصله نهال غرس کردند.

ستار بابایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری در این آیین اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی که بر کشور ما حاکم است و درکمر بند خشک و نیمه خشک قرار داریم، این موضوع اهمیت جنگل‌های مازندران را دو چندان کرده که به عنوان بهترین جنگل معتدل کننده جهان هستیم.

وی به اهمیت جنگل و درختکاری اشاره کرد و افزود: کاهش آلودگی محیط زیست، جلوگیری از فرسایش خاک و روان آب‌ها، تنظیم جریانات آبی، جلوگیری از وزش طوفان و باد و تولید اکسیژن از جمله ارزش‌ها و اهمیت عرصه‌های جنگلی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری ادامه داد: ۷۹۰ هزار هکتار عرصه جنگلی در مازندران وجود دارد که موجودی چوب آن معادل ۱۳۰ میلیون متر مکعب است.

وی اظهار داشت: عرصه‌های جنگلی به دلیل تغذیه سفره آب زیرزمینی پشتوانه بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۵ میلیون اصله نهال در استان تولید شده که ۳ میلیون اصله توسط اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری و ۲ میلیون اصله توسط مجریان طرح‌های جنگلداری بوده است.

 گفتنی است هرساله در کشورمان ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نام نهاده شده و ۱۵ اسفند ماه هم در تقویم کشورمان به عنوان روز درختکار ی نامگذاری شده است و با توجه به اینکه فرهنگ درختکاری و حفاظت از آن نقش بسزایی در سلامت محیط زیست و تندرستی افراد دارد بیاییم این فرهنگ را بیشتر از گذشته گسترش دهیم و آن را نسل به نسل به آیندگان انتقال دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز