خبرگزاری کار ایران

به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

ردیف بودجه‌ای برای واریز سود سهام دولتی تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۸۰

نمایندگان مجلس به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه ۹۷، برای واریز سود سهام دولتی در شرکت‌هایی که سهم دولت در آنها کمتر از ۵۰ درصد است، ردیف بودجه‌ای تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به‌منظور بررسی ایرادهای شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داشت، به‌منظور تامین نظر این شورا، دو بند الحاقی به تبصره ۱۲ لایحه بودجه اضافه کردند.

بنابر این اصلاحیه که با ۱۹۱ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، دو ماده به تبصره ۱۲ لایحه بودجه اضافه شد.

بند الحاقی ۱۱: دولت مکلف است اقدامات قانونی لازم جهت درج بودجه تلفیقی سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این قانون را انجام دهد.

بند الحاقی ۱۲: دولت مکلف است سود سهام خود در شرکت‌هایی که سهم دولت در آنها کمتر از ۵۰ درصد است را وصول و به ردیف شماره ۱۳۰۱۰۸ جدول شماره ۵ این قانون واریز کند.

نمایندگان مجلس همچنین در ادامه این نشست علنی، به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان در بند ه تبصره ۴ لایحه بودجه ۹۷، با ۱۸۱ رای موافق ۹ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن، عبارت «در اجرای تبصره ۲ بند خ ماده ۱۶ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، آن بخش از تسهیلات که از منابع صندوق توسعه ملی ناشی می شود معادل ارزی سهم ریالی آن پرداخت می‌شود» را حذف کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز