خبرگزاری کار ایران

به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

سقف انتشار اوراق مشارکت ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۰۷۳

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای سقف انتشار اوراق مشارکت در سال ۹۷ را ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس که به ادامه بررسی ایرادهای شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داشت، بند الحاقی ۳ تبصره ۵ این لایحه را اصلاح کردند.

نمایندگان بر این اساس، مقرر کردند که سقف استفاده دولت از اوراق موضوع این تبصره برای مصارف بودجه عمومی حداکثر معادل سقف پیش‌بینی شده در جدول شماره چهار قانون برنامه ششم توسعه باشد و دولت اجازه مصرف از اوراق منتشر مربوط به شرکت‌ها و شهرداری‌ها در بودجه عمومی را ندارد.

نمایندگان همچنین برای تامین نظر شورای نگهبان، اجزای یک و دو بند الحاقی ۲ تبصره ۵ را اصلاح و مقرر کردند ارائه حق‌الامتیاز و حقوق مالکانه در چارچوب قوانین و مقررات پس از محاسبات دقیق کارشناسی توسط کارشناسان خبره‌ای که به تایید هیات وزیران می‌رسد، انجام شود. همچنین در این مصوبه تامین خوراک انرژی با قیمت ترجیحی برای واحدهای تولیدی موجود در مناطق ویژه اقتصادی که به موجب قانون تشکیل شده‌اند، به تصویب رسید.

نمایندگان در بند الحاقی ۴ تبصره ۵ ردیف اعتبار بیمه محصولات کشاورزی را تعیین و مقرر کردند که تخصیص اعتبار این ردیف به صورت صددرصد انجام شود.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز مجلس، به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان بند الحاقی ۲ تبصره ۶ که در آن پیش‌بینی شده بود، اسناد رسمی اعیان طلق منازل مسکونی و املاک اداری و تجاری در شهرها و روستاهایی که عرصه آنها موقوفه است، همانند سایر اسناد رسمی در بانک‌ها و موسسات و محاکم دادگستری مورد قبول واقع شود را از متن بودجه حذف کردند.

در بند الحاقی ۳ تبصره ۶ سقف معافیت مدارس آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز هزار میلیارد ریال تعیین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز