خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

فاصله بین وضعیت زنان و متوسط جامعه باید پر شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۰۶۳

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران صبح امروز در مراسم قدردانی و تکریم از بازنشستگان شرکت شهر سالم در باغ موزه دفاع مقدس حضور یافت.

به گزارش ایلنا، زهرا صدراعظم در سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) به عنوان انسان کامل و الگویی برای همه انسان‌‌‌ها، نه صرفا الگوی زنان به نقش و جایگاه زنان اشاره کرد و به تعبیر سوره کوثر از حضرت فاطمه (س) به عنوان خیر فراوان بحث کرد. 

وی آثار خیر کثیر را به داشتن عاطفه، محبت، حس مادرانه و منشاء صلح، دوستی، پیوند و مشارکت تعبیر کرد که در این اوصاف حضرت زهرا (س) سرامد همه انسان‌‌‌هاست. 

این عضو شورای شهر تهران در ادامه مسایل زنان را یکی از ۱۰ مساله آینده جهان معاصر دانست و به شاخص HDI به عنوان شاخص توسعه انسانی و شاخص GDI شاخص توسعه انسانی برحسب جنسیت اشاره کرد و گفت: مادامی که بین این دو شاخص فاصله وجود داشته باشد، فاصله‌ای بین وضعیت زنان و متوسط جامعه یعنی شکافی وجود دارد و باید این شکاف و فاصله پر گردد وگرنه توسعه متوازن و پایدار محقق نخواهد شد.

صدراعظم نوری ادامه داد: مشارکت زنان و حضور در عرصه‌‌های مختلف موجب توانمندی و دست‌یابی زنان به فرصت‌‌های برابر و ارتقای آنها خواهد شد همانطور که یکی از آرمان‌های سال ٢٠٣٠ سازمان ملل در امور اجتماعی، که اهداف توسعه پایدار نیز هست، «دست‌یابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران» در همه عرصه‌های زندگی اجتماعی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز