خبرگزاری کار ایران

جنگ‌ در میانه‌ی رنگ‌

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۲۳

«رنگ و رینگ» عنوان دومین نمایشگاه انفرادی مجسمه «سپیده نوری» است که از ۱۸ اسفندماه تا ۲۸ فروردین در گالری اعتماد میزبان علاقمندان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، سپیده نوری گفت: «رنگ و رینگ» دومین نمایشگاه انفرادی من است و آثاری که دراین نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرند به نوعی در ادامه نمایشگاه پیشینم خلق شده‌اند. در نمایشگاه «کابوس مسلح» من به موضوع جنگ در مقیاس جهانی پرداخته بودم؛ در این نمایشگاه نیز موضوع همچنان جنگ است، اما این بار این جنگ را تن به تن می‌بینیم.

او افزود: ما از صبح که از خواب بیدار می‌شویم به نوعی وارد مبارزه می‌شویم و حریف‌های ما پیوسته تغییر می‌کنند. این مبارزه یا چالش ممکن است بین زن و شوهر٬ مادر و فرزند٬ دو همکار٬ راننده تاکسی و مسافر اتفاق بیفتد و در این مبارزه هر یک به نوعی از دیگری رنگ می‌پذیریم. به نوعی بازنده و برنده هر یک روی هم تاثیر گذاشته‌اند.

این مجسمه‌ساز ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۴ مجسمه با تکنیک برنز و میکس مدیا به نمایش گذاشته می‌شوند و در این مجموعه شاهد مجسمه‌هایی با فیگور کشتی٬ کشتی کج و بوکس هستیم. مجسمه‌های این مجموعه در ابعاد ۶۰ سانتیمتر خلق شده‌اند و دلیل اصلی من برای ساختن این مجموعه در ابعاد کوچک‌تر از یک متر این است که مخاطب بتواند از بالا به این مجسمه‌ها نگاه کند.

نوری در آثارش همواره قصد دارد دغدغه‌هایش را به راحتی با مخاطبانش درمیان بگذارد.

این مجسمه‌ساز درباره چرایی پرداختنش به موضوع جنگ در آثارش گفت: خشونت برای نسل من که در جنگ به دنیا آمده‌ایم و فشارها و آسیب‌های مختلف و تبعیض‌های جنسیتی و اجتماعی را از سر گذرانده‌ایم به یک وضع عادی و البته ارگانیک تبدیل شده است. همه ما در مسیر زندگی  همواره به مبارزه و ستیز بی‌پایان سرگرم هستیم و روابط انسانی یک میدان بزن و بکوب تمام عیار شده است.

 او ادامه داد: مجموعه رنگ و رینگ، تجسم عینی تجربه‌هایم از چهار دهه زندگی است. یک واقع گرایی صرف، بدون ایما و اشاره. ما از هم رنگ می‌گیریم و به هم رنگ می‌دهیم. چنگ به تن هم می‌کشیم و رده‌هایی روی هم می‌اندازیم که پاک‌ناشدنی است. بی‌شک زندگی‌مان تماماً جنگ است، حتی در نهایت صلح و آرامش. عریان و بدون تعارف، برنده و بازنده هر دو یک چیز مشترک را باخته‌اند و آن عمر است.

نوری درباره پروسه ساخت مجموعه رنگ و رینگ گفت: مجسمه‌های این مجموعه را در دو سال اخیر خلق کرده‌ام و با وجود تجربیات متعددی که درعرصه هنر دارم به نظرم حجم بهترین ابزاربیان است.

سپیده نوری متولد ۱۳۶۰ تهران و دانش آموخته هنر است. او مجسمه‌سازی را به صورت حرفه‌ای در کلاس‌های آزاد دنبال کرده است و تاکنون آثارش را در دو نمایشگاه انفرادی و ۱۴ نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از کشور به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه مجسمه‌های سپیده نوری باعنوان «رنگ و رینگ» از ۱۸ اسفند تا ۲۸ فروردین در گالری اعتماد واقع در خیابان هفت تیر٬ مفتح جنوبی٬ بن بست شیرودی پلاک ۲۵ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز