خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل خبر داد:

15 درصد گونه گیاهی کشور در استان اردبیل یافت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۲۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 15 درصد گونه گیاهی کشور در استان اردبیل یافت می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد خداپرست در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تنوع اقلیمی، اکولوژیکی و گونه‌های گیاهی و جانوری از ویژگی‌های استان است، گفت: وجود پتانسیل لازم جهت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، رودخانه‌های دائمی و تالاب‌های بسیار، گونه‌های گیاهان دارویی متنوع، سایت احیای گونه آهو در مغان و مارال در فندقلوی نمین، سه منطقه حفاظت شده مغان، آق داغ و نئور و دو اثر طبیعی ملی ثبت شده از موهبت های استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه در سطح جهان 1.5 میلیون گونه وجود دارد که از این تعداد در سطح ملی هشت هزار گونه گیاهی یافت می‌شود، افزود: همچنین در سطح استان نیز یک هزار و 200 گونه گیاهی وجود دارد که با این حساب 15 درصد گونه گیاهی کشور در استان یافت می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خاطرنشان کرد: ایران روی کمربند گرد و خاک جهان قرار گرفته است و از سال 1385 پدیده گرد و غبار با منشا عراق و برخی کشورهای دیگر، ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به عوامل تخریب تنوع زیستی نیز گفت: وجود اسلحه شکاری بیش از ظرفیت حیات وحش قابل شکار در استان و تهدید جمعیت حیات وحش، اکتشاف معادن و توسعه فعالیت‌های معدنی در زیستگاه‌ها و مناطق حساس و همچنین ورود آلودگی صنعتی و کشاورزی به اکوسیستم های آبی و خشکی از جمله این عوامل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز