خبرگزاری کار ایران

نگرانی سرمایه‌گذاران از نتیجه انتخابات ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۷۰

پیش از برگزاری انتخابات ایتالیا، سرمایه‌گذاران از تغییرات سیاسی نگران هستند. آنها از این امر می‌ترسند که دولت به فشار نیروها و احزاب پوپولیست سرخم کند. پوپولیست‌هایی که سال گذشته خطرشان از سر دولت‌های فرانسه و هلند گذشت. این نگرانی‌ها درباره خطرهای سیاسی ایتالیا بیشتر شده است.

روزنامه تجارت به نقل از رویترز نوشت؛ درمقابل اقتصاد شکننده ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو با نارضایتی همراه بوده است. این امر وجود دارد که دریک سناریوی وحشتناک حزب چپ دموکرات و طرفدار اتحادیه اروپا شکست بخورد.

یکی از نیروهای قدرتمند سیاست ایتالیا جنبش 5 ستاره که پرسروصدا و مخالف سیستم است همچنین ائتلاف سیلیو برلوسکونی نیز بازگشت غیرقابل انتظاری داشت.

حزب افراطی نوردن لیگ نیز جزوی از ائتلاف برلوسکونی است که احتمالا آرای خوبی را به دست خواهد آورد و برنامه‌های اصلاحات را کاهش دهد.

اما خطر سیاست در ایتالیا بسیار اغراق آمیز است. زمانی که ماتئو رنتسی خواستار اصلاحات قانون اساسی شد قدرت خود را نابود کرد ولی انتقال دولت به پائولو جنتیلینی بسیار اثربخش و آرام بود.

در اواسط دهه 90 نیز انتقال دولت‌ها تاثیرگذار بود. ماریو مونتی درسال 2011 به آرامی‌جایگزین برلوسکونی شد که با جرم فساد روبرو بود.

دولت مونتی با برنامه سختگیرانه ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا پیش رفت . رای گیری روز یکشنبه نیز ممکن است با فلج سیاسی و دولتی پراختلال همراه شود. بن بست پارلمانی مورد علاقه نیست و مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز