خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

لزوم تدوین برنامه راهبردی و داشتن برنامه میان‌مدت و بلند مدت در بخش برنج

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۱۳

استاندار گیلان بر لزوم تدوین برنامه راهبردی و داشتن برنامه میان مدت و بلند مدت در بخش برنج تاکید کرد .

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در کمیته تخصصی برنج که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، بر لزوم پرهیز از کلی‌گویی در این گونه نشست‌ها تأکید کرد و گفت: باید با هدف‌گذاری و تعیین وضع موجود و مطلوب با برنامه‌ریزی صحیح در جهت رسیدن به هدف تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند، اظهار داشت: باید با ارائه راه حل مناسب مشکلات مردم را برطرف کنیم. استراتژی صحیح این است که امروز به درستی چاره‌اندیشی و حمایت‌های لازم صورت پذیرد تا در وضعیتی قرار نگیریم که توان چاره‌اندیشی نداشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا برنامه‌های تدوین شده در بخش‌های مختلف به نحو مطلوب، اجرایی و عملیاتی شوند، تصریح کرد: در جلسات بعدی کمیته تخصصی برنج باید همانند دیگر کمیته‌ها موارد به صورت کمی و با تقسیم کار مناسب دنبال گردد.

سالاری با اشاره به نقش مهم مراکز تحقیقات در توسعه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: وظیفه مراکز تحقیقات کشاورزی صرفاً انجام آزمایش نیست بلکه در بحث ارقام محصول، می‌‌‌‌تواند با بهره‌‌‌گیری از مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در دنیا و سازگار کردن آن با محیط کشور با معرفی ارقام مناسب در جهت خدمت‌رسانی بهتر به کشاورزان عزیز تلاش کند.

وی خواستار ارائه راه‌حل مشکلات کشاورزی توسط مراکز تحقیقاتی شد و ابراز داشت: از دستگاه‌های اجرایی متولی بخش کشاورزی، انتظار پاسخ‌دهی مناسب به موارد مطروحه و سوالات کشاورزان را دارم. مباحث افزایش کمی و کیفی محصول، تسطیح اراضی، مکانیزاسیون، کوددهی علمی زمین، ترویج کشت دوم با هدف کمک به معیشت کشاورزان و کاهش میزان پرت برنج در شالیکوبی‌ها از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار گیلان بر لزوم تدوین برنامه راهبردی و داشتن برنامه میان‌مدت و بلندمدت در بخش برنج تأکید و بیان کرد: باید در جهت افزایش کمی و کیفی محصول برنج تلاش کنیم و براساس برنامه کار را به جلو پیش ببریم.

سالاری با تاکید بر ضرورت برندسازی و بسته‌بندی مناسب برنج یادآور شد: با تحقق این مهم دیگر امکان نفوذ برنج‌های بی‌کیفیت در این چرخه را حذف خواهیم کرد. دولت از راهکارهایی که منجر به رفع دغدغه‌‌های کشاورزان برنجکار شود، حمایت می‌کند و مسئولان نیز باید برای رفع این دغدغه‌ها، برنامه عملی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز