خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان مطرح کرد:

رویه فعلی بانک‌ها و ادارات مشکل گشای واحدهای تولیدی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۰۲۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: نوع تعامل بانک ها و ادارات مرتبط با موضوع رفع موانع تولید و تفسیرهای مختلف از قوانین و بخشنامه‌های موجود نمی‌تواند گرهی از مشکلات واحدهای تولیدی باز کند.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای مشکل گفت: میزان پرداخت تسهیلات هم در بخش صنعت و هم کشاورزی به نحوی نیست که بتواند انتظارات را برآورده کند.

وی عنوان کرد: میزان دستاوردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بگونه‌ای بوده که بعد از گذشت ۵۴ جلسه به نقطه آرمانی نرسیدیم، افزود: ما کماکان بعد از گذشت این همه جلسه کماکان درگیر مسایلی از قبیل اختلاف تفسیر بانک ها و ادارات، قبول نکردن پذیرش دفترچه شرکت شهرک ها توسط بانک ها، عدم قبول محل اجرای طرح بعنوان وثیقه و عدم ابلاغ پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل از تهران از جمله این مشکلات است.

دره وزمی اضافه کرد: بانک ها متاسفانه توجیهات فنی کارشناسان در خصوص میزان نیاز سرمایه در گردش واحدها را قبول نمی‌کنند؛ بعنوان نمونه بنابه تشخیص کارشناسان یک واحد تولیدی ممکن است برای یک دوره سه ماهه نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش باشد که بانک ها این رقم را تا ۲۰۰ میلیون تومان کاهش می دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان سرنوشت برخی از واحدهای تولیدی را میان بانک ها و ادارت همچنان در رفت و آمد و بلاتکلیف دانست و گفت: متاسفانه نتایج حاصله از جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به عامل یاس و ناامیدی اعضا تبدیل شده است.

محمد دره وزمی با بیان اینکه روال فعلی در ادارات و بانک ها و تفسیرهای سلیقه ای از قوانین باید تغییر پیدا کند، اظهار داشت: ما برای رونق تولید در استان باید از این مشکلات گذر کنیم و زمینه اجرایی شدن مصوبات کارگروه بطور کامل فراهم شود.

وی وجود چنین مشکلاتی در دیگر استان‌های  کشور را محدود و انگشت شمار ذکر کرد و افزود: در استان همجوار کردستان تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تنها به بخش صنعت پرداخت شده است و این در حالی است که مجموعه پرداختی‌ها در استان کردستان در بخش صنعت و کشاورزی تا رسیدن به این مبلغ فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز