خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

ثبت ۶۲۲ واحد تولیدی استان کردستان در سامانه بهین یاب

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۴۰۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مجموع ۶۲۲ واحد تولیدی این استان برای دریافت ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دره وزمی روز یکشنبه در چهل و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان در سنندج، افزود: از این تعداد واحد ثبت نام کننده در سامانه، ۱۶۴ واحد تولیدی با مبلغ تسهیلات ۵۲۷ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۴۵۸ واحد تولیدی با مبلغ ۳۲۴ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۳۱۴ پرونده واجد در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفته و به بانک های عامل معرفی شده است، افزود: ۸۷ پرونده از این تعداد، مربوط به بخش صنعت و ۲۲۷ مورد نیز سهم بخش کشاورزی است.

دره وزمی  یادآور شد: حدود 2 درصد از واحدهای معرفی شده به بانک ها، از تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت بهره مند شده اند.

وی عنوان کرد: از ۴۵۸ واحد کشاورزی ثبت نام شده ۲۲۷ مورد تصویب که ۱۶۷ مورد تصویب شده ها با ۳۲۴ میلیارد ریال اعتبار به بانک ها معرفی و از ۱۶۴ واحد صنعتی نیز ۱۲ مورد تصویب با ۱۱۲ میلیارد ریال به بانک ها معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به ثبت نام واحدهای تولیدی استان در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی تاکید کرد: تاکنون در بخش صنعت ۸۲ واحد تولیدی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان ثبت شده اند که فقط ۱۵ مورد برای معرفی به بانک ها، تایید شده است.

وی یکی از دلایل عمده تایید تعداد اندک واحدها برای دریافت این تسهیلات را عدم استقبال بانک ها دانست و گفت: شعب بانکی در استان، پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی را منوط به تایید بانک های عامل خود در تهران کرده اند.

دره وزمی خواستار حمایت و همکاری بیشتر شعب مختلف بانک در استان کردستان در راستای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۸۰ مورد درخواست معادن جهت تسهیلات توسط بانک ها رد می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد و ارزش افزوده معادن می طلبد بانک ها در اعمال قانون تجدید نظر کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان در این نشست با بیان اینکه سال گذشته بانک کشاورزی 32،7 درصد از تعهدات خود را به واحدهای تولیدی کشاورزی پرداخت کرده است، اضافه کرد: تسهیلات سرمایه در گردش براساس هزینه جاری واحدهای تولیدی پرداخت می شود.

اسعد فهیمی تعامل سازمان جهاد کشاورزی با بانک کشاورزی را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات اصلی این بانک، عدم حضور 103 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات است.

در ادامه این جلسه مشکلات و موانع سر راه تولید شرکت مهر پویش آوالان جهت افتتاح هر چه سریع تر این واحد بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز